×

انتها ، ملکه رنج ها

  • کد نوشته: 12883
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۴
  • 5797 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: صدای گریه بچه ای به دنیا آمده در روستای شاهینی کامیاران پیچیده شد پدر بزرگش انگار میدانست از ابتدا باید به انتها نگریست نامش را” انتها “نهادند واژه ای پر معنی برای کسانی که بخواهند نیمه پر لیوان زندگی را ببینند.

    انتها ، ملکه رنج ها
  • به گزارش آوای باینگان، انتها از همان ابتدا عزم را جزم کرده بود برای تحقق به اتمام آرزوهایی که در سر میپروراند چنان قرص و محکم که حتی بیماری و معلولیت نتواند سد راهش شود. و اما در انتها در این وادیه که دخترکان در پستوی خانه و آشپز خانه مخفی و در انتظار ازدواج و باز هم سهیم شدن در آشپز خانه و پخت پز و یا در جوامع به اصلاح مدرن، پروی انواع مد لباس و جراحی به روی ظاهر تا به عنوان متاعی خود را به مرکز توجه عوام قرار دهند.
    ” انتها “فهماند و نشان داد که می توان به بیرون آشپز خانه هم رفت، میشود اندیشه را زیر تیغ جراحی زیبایی برد تا اینگونه و با حداقل امکانات و قلمی شیوا خود را به مرکز توجه خواص قرار داد.
     انتها قبادی دختر کامیارانی که دوران کودکی دچار بیماری سخت می شود و بیماری روز به روز وخیم تر می شود که کار به شیمی درمانی در تهران می رسد و ایشان با توجه به مذیقه مالی خانواده و مسافت طولانی برای درمان در تهران و از دست دادن یکی از چشمانش و کاهش ناشنوایی در طول درمانش با تلاش و پشتکار دوره های ابتدایی تحصیل از نهضت سواد آموزی و به دانشگاه و اخذ مدرک کارشناسی علوم تربیتی میگردد و کتاب ««انتها،ملکه رنج ها»» به قلم تحریر در می آورد و این کتاب شرحی است بر زندگی انتها قبادی که خواندن این کتاب برای تمام دختران سرزمینم توصیه می شود.

    کمپین مهربانی های کوچک جوانرود بر حسب وظیفه و ادای سپاس از تلاش و پشتکار این بانو کورد به منزلش در روستای گشکی کامیاران شرفیاب شدند و در این دیدار تندیس مهربانی سفیر کوچک و هدایایی به ایشان اهدا نمودند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *