×

افتتاح یک بوم‌گردی خاص در اورامانات

  • کد نوشته: 23074
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۶
  • 134 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون گردشگری کشور در سفر به منطقه جهانی هورامان/ اورامانات یک مجموعه اقامتگاه بوم‌گردی خاص را افتتاح کرد.
    افتتاح یک بوم‌گردی خاص در اورامانات
  • به‌گزارش آوای باینگان، علی اصغر شالبافیان عصر روز جمعه ۱۶ تیرماه در بازدید از منطقه جهانی هورامان / اورامانات با حضور در روستای شرکان پاوه یک اقامتگاه بوم‌گردی خاص را افتتاح کرد.

    معاون گردشگری کشور در حاشیه افتتاح و بازدید از این اقامتگاه گفت: امروز در روستای شرکان برای افتتاح یک واحد چهار سوئیته بوم‌گردی به این روستا آمدیم که در مدت ۲ سال با زحمت فراوان احداث شده است.

    او افزود: طبق چیزی که مرسوم است مردم اورامانات زمین‌های مرغوب را که دارای خاک است برای حوزه کشاورزی به کار می‌برند و بخش مسکونی را در دل کوه احداث می‌کنند.

    شالبافیان تصریح کرد: به همین علت این مجموعه چهار واحدی که با زحمت فراوان بخشی از آن احداث و بخشی نیز بازسازی شده است، تکمیل آن دو سال طول کشیده است.

    او افزود: بخش دیگری از این مجموعه که مرتبط با گردشگری کشاورزی است، کاشت درختانی است که برای اینها حدود ۳۰۰ تن خاک در این کوه بالا آورده‌اند و منجر به این شده است که برخی از درختان مثمر در کنار اقامتگاه کاشته شده است.

    معاون گردشگری کشور با تاکید بر اینکه این مجموعه یکی از نمونه‌های خاص و بی‌نظیر بوم‌گردی است که تا کنون بازدید کرده‌ است، گفت: امیدواریم این مجموعه به الگویی برای توسعه اشتغال و کار آفرینی در این منطقه که ثبت جهانی شده است، تبدیل شود.

    اقامتگاه بوم‌گردی سجادی در شهرستان پاوه، بخش نوسود و روستای شرکان قرار دارد که حجم سرمایه‌گذاری آن ۸۰ میلیارد ریال است این مجموعه با دریافت ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ نفر شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *