×

برف و باران حال چشمه‌ها و سراب‌های منطقه اورامانات را خوب کرد

  • کد نوشته: 19485
  • ۱۴۰۰-۱۱-۰۳
  • 455 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: بارش باران و برف زمستانی حال و هوای رودخانه ها، تالاب ها و سراب های کرمانشاه به ویژه منابع آبی منطقه اورامانات را خوب کرد.
    برف و باران حال چشمه‌ها و سراب‌های منطقه اورامانات را خوب کرد
  • به گزارش آوای باینگان، غلامرضا چامه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز بارش های مناسب زمستانه از چند وقت اخیر، اظهار کرد: بارندگی های دی ماه امسال به ویژه در منطقه اورامانات چشمگیر بود و سبب شد بسیاری  از چشمه ها، رودخانه ها و سراب های استان به ویژه در منطقه اورامانات جان تازه ای بگیرند.

    چامه با بیان اینکه بر اساس گزارش های هواشناسی میزان بارش باران و برف در شهرستان های پاوه، روانسر و جوانرود چشمگیر بوده، گفت: بارش های خوب زمستانه باعث جان گرفتن منابع آبی منطقه اورامانات مثل سراب روانسر که در اثر کاهش میزان بارش ها خشک شده بود، شده است.

    معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: بارندگی های خوب زمستانه باعث بهبود نسبی منابع آب زیرزمینی هم خواهد شد، هرچند امیداریم از این پس هم بارش ها را داشته باشیم.

    وی ادامه داد: در مناطق غربی استان هم بارش های خوب زمستانه را شاهد بوده ایم، اما در شهرستان کرمانشاه و برخی شهرستانهای همجوار بارش ها چندان خوب نبوده و تاثیر زیادی به حال آبخوان ها نداشته است.

    معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به امتیازات بیشتر بارش برف نسبت به باران داشت و گفت: خصوصیت خوب برف این است که مدت زمان بیشتری روی زمین باقیمانده و به تدریج در خاک نفوذ کرده و جذب سفره های آب زیرزمینی می شود.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *