×

برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه

  • کد نوشته: 23266
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۶
  • 113 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه امروز با حضور استاندار کرمانشاه و مسؤولان شهرستانی، استانی و کشوری و اقشار مختلف مردم در شهر پاوه برگزار شد.
    برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه
  • به گزارش آوای باینگان، علی‌رضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه در این مراسم، اظهار کرد: تاریخ ۲۶ مردادماه سال ۱۳۵۸ در شهرستان پاوه یادآور رشادت‌ها، ایثار، پایمردی، جانبازی و ایثار عزیزانی‌ست که با همت بالا، پایداری، جانانه و قهرمانانه در مقابل مهاجمین و گروه‌های ضدانقلاب از این آب و خاک دفاع کردند.

    وی ادامه داد: این روز را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی‌ست که برای همیشه در اذهان مردم این دیار باقی مانده است، چرا که با فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی نیروهای مسلح ارتش‌، سپاه و ژاندارمری آن زمان ورود پیدا کردند و حصر پاوه شکسته شد.

    سرپرست فرمانداری پاوه تصریح کرد: سالروز شکست حصر پاوه برگ زرینی بر دفتر پرافتخار جمهوری اسلامی ایران است که به وسیله دلاوری‌های مردم باایمان همین دیار رقم خورده شد.

    وی با بیان اینکه خون شیعه و سنی در حماسه شکست حصر پاوه در هم آمیخته شد، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم امروز از وحدتی صحبت می‌کنیم که در تاریخ ۲۶ مردادماه سال ۵۸ در شهرستان پاوه به منصه ظهور گذاشته شد. شیعه و سنی در یک سنگر همچون کوهی استوار در برابر دشمن مقاومت کردند و تن به ذلت ندادند.

    حیدری گفت: امنیت امروز کشور به خصوص این شهرستان مرزی مرهون رشادت‌ها، ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، آزادگان و حضور به موقع مردم در صحنه‌های مختلف است. 

    وی تصریح کرد: مسؤوولان هم به عنوان میراثداران این آب و خاک در برابر عزتی که شهدا برای این آب و خاک آفریدند وظیفه حراست از میراث بزرگ امام و انقلاب را که همان تبعیت از مقام معظم رهبری است را برعهده داریم.

    سرپرست فرمانداری پاوه با تأکید بر حفظ وحدت به عنوان بنیادی‌ترین عامل پیروزی، تصریح کرد: با اسم پاوه به یاد مقاومت شهید چمران، دیگر شهدا و مردمانی که در آن زمان کمر همت بستند و در مقابل اجانب ایستادگی کردند، می‌افتیم.

    وی تصریح کرد: امروز پاوه هم از سوی دشمنان و بیگانگان کانون توجه است، دشمن برای پاوه‌های دیگر و برای ملت ایران نقشه‌ها دارد همواره سعی می‌کند با تفرقه‌افکنی میان مردم و نظام فاصله ایجاد کند.

    حیدری گفت: با وجود ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه؛ یار دیرین امام، انقلاب و مقام معظم رهبری همواره روحیه و فضای انقلابی در پاوه حاکم بوده و هست.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *