×

در سه ماهه نخست سال ۱۳ نفر در محورهای اورامانات جان باختند

  • کد نوشته: 20603
  • ۱۴۰۱-۰۳-۳۰
  • 258 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۳۲ تصادف منجر به فوت در سال گذشته متاسفانه ۴۰ نفر در راههای مواصلاتی منطقه اورامانات فوت کرده اند گفت: در سه ماهه اول ۱۴۰۱ با افزایش ۱۶۰ درصدی، در هشت فقره تصادف منجر به فوت متاسفانه ۱۳ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.
    در سه ماهه نخست سال ۱۳ نفر در محورهای اورامانات جان باختند
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا، سرهنگ کیخسرو دستغیب در همایش جامعه ایمن منطقه اورامانات که در شهرستان پاوه برگزار شد افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و توپوگرافی اورامانات و وجود جاذبه های فراوان گردشگری و افزایش چشمگیر ترددها، این منطقه از مناطق حساس تحت پوشش پلیس راه استان است.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محور کرمانشاه به پاوه بعد از محور بیستون ـ کرمانشاه پرترددترین محور استان است افزایش بودجه و اعتبارات برای ایمن سازی و بهسازی راههای این مسیر به ویژه ایجاد و ایمن سازی تقاطع های غیر همسطح به عنوان یکی از عوامل اصلی تصادفات، ضروری است.

    رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه هشت هزار و ۵۱ کیلومتر راه وجود دارد که ۴۱۷ کیلومتر آن بزرگراهی است اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، ۲۹۴ نفر از هم استانی هایمان در تصادفات جاده ای استان جان باختند.

    فرزاد محمدی معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری پاوه نیز گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت و بهسازی راه‌ها در چهار شهرستان منطقه اورامانات مصوب شده و هم اکنون برخی از این پروژه ها در حال اجراست.

    سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان نیز با اشاره به اینکه سومین عامل مرگ و میر در کشور حوادث ترافیکی است اضافه کرد: متاسفانه بیشترین موارد فوتی و جرحی در حوادث ترافیکی مربوط به جمعیت ۲۰ تا ۵۹ سال است که جمعیت مولد کشور است و این مهم خود اهمیت برنامه ریزی برای کاهش حوادث را بیان می کند.

    فاروق سلیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه نیز گفت: متاسفانه در سال ۱۴۰۰ و به ویژه در سه ماهه اول سال جاری شاهد افزایش چشمگیر حوادث و سوانح و موارد فوتی ناشی از آنها در شهرستان بودیم و این خود ضرورت برنامه ریزی در این حوزه را بیش از پیش نشان می دهد.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *