×

روانسر ۹ نقطه بحرانی آتش سوزی دارد

  • کد نوشته: 20463
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۶
  • 252 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار شهرستان روانسر گفت: بر اساس ارزیابی‌ها و سوابق گذشته ۲۱ نقطه مستعد آتش سوزی در این شهرستان وجود دارد که ۹ نقطه آن بحرانی و نیمه بحرانی است‌.
    روانسر ۹ نقطه بحرانی آتش سوزی دارد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا، «سعدی مصطفی‌زاده» در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان روانسر افزود: محدوده روستاهای قوری قلعه، نوخان، بزگوره، لورابی و چیلانه در بخش شاهو و محدوده روستاهای پشت تنگ چشمه قلیجان، مله ترشکه و چشمه پنبه و بابا حیران کانون های بحرانی آتش سوزی هستند.

    وی از دستگاه های عضو ستاد بحران خواست ضمن بررسی امکانات موجود نسبت به تامین کمبودها و به روز کردن تجهیزات مورد نیاز خود و همچنین آموزش کارشناسان اقدام کنند.

    فرماندار روانسر با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی دو رکن اصلی در کنترل و مدیریت بحران است ادامه داد: سازمان های مردم نهاد و نیروهای مردمی به ویژه دهیاران و اعضای شورای روستاها ، بیشترین نقش را در کنترل آتش سوزی های شهرستان داشته اند و باید از این ظرفیت به خوبی بهره ببریم.

    مصطفی زاده با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در صیانت از جنگل ها و مراتع دارند، افزود: با توجه به رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی و گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می‌طلبد.

    مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان روانسر گفت: خوشبختانه سال گذشته آتش سوزی‌های گسترده و قابل توجهی در محدوده شهرستان رخ نداده است.

    «تیمور بلینی» افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده امسال ۳۰ دیده بان با این اداره همکاری خواهند داشت و آتش سوزی های احتمالی را در مناطق مختلف گزارش خواهند داد.

    وی گفت: ۳۰ دستگاه دمنده مهار آتش در این شهرستان وجود دارد و تشکیل گروه های اطفا حریق با بکارگیری توان دهیاران و شوراها و فعالان محیط زیست در حال انجام است.

    آموزش دهیاران و روستائیان، ساماندهی سایت دفع زباله روانسر، استقرار دیده بان در مناطق مختلف، نصب بنرهای آموزشی و آگاهی بخشی و تیغه زنی حریم راه های روستایی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

    روانسر ۷۵ هزار هکتار منابع طبیعی دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *