×

سه عضو یک خانواده اهل ثلاث باباجانی در سد آزادی دالاهو غرق شدن

  • کد نوشته: 17533
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۷
  • 514 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفت: اجساد سه عضو یک خانواده که یکی پس از دیگری در سد آزادی در بعد ازظهر روز گذشته (سه شنبه) غرق شدند، ساعت های اولیه بامداد چهارشنبه در دریاچه این سد پیدا و بیرون کشیده شدند.
    سه عضو یک خانواده اهل ثلاث باباجانی در سد آزادی دالاهو غرق شدن
  • به گزارش آوای باینگان، یدالله شکری روز چهارشنبه به ایرنا افزود: پس از اطلاع از حادثه بلافاصله با فرماندار دالاهو در محل سد حضور یافتیم و با هلال احمر استان جهت اعزام بهمن پرورش غواص کرمانشاهی هماهنگی های لازم انجام شد.

    وی تصریح کرد: با توجه به دردناک بودن حادثه و در جهت تسریع در عملیات جستجو ، با هماهنگی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه و امام جمعه پاوه نیز یک غواص از شهرستان مریوان در استان کرستان به منطقه اعزام شد.


    فرماندار ثلاث باباجانی ادامه داد: پس از حدود هفت ساعت جستجو ، اجساد غرق شدگان از سد بیرون کشیده شد و از تلاش های این غواص های توانمند قدردانی می کنم.


    شکری یادآور شد: غرق شدگان سه برادر بودند که برای سیاحت به اطراف سد آزادی در شهرستان دالاهو رفته بودند که به دلیل ناآشنایی به فنون شنا هر سه نفر آنان جان باختند.

    وی اضافه کرد: با توجه به غرق شدن نفر اول ، دو نفر دیگر نیز به کمک می روند که به دلیل نداشتن مهارت غرق شدند.

    شکری اظهار داشت: این خانواده از اهالی بخش زمکان شهرستان ثلاث باباجانی هستند و به دلیل نزدیکی سد آزادی به این شهرستان ، مردم به اطراف این سد سفر می کنند.

    فرماندار ثلاث باباجانی تاکید کرد: مردم به هیچ عنوانی در حاشیه سدها به ویژه سد آزادی و ازگله در محدوده این شهرستان شنا نکنند تا دیگر شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم

    سد آزادی از جنس سنگ‌ریزه‌ای با هسته‌رسی است و در بخش گهواره شهرستان دالاهو قرار دارد.

    سد آزادی در فاصله ۹۰ کیلومتری کرمانشاه و ۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان ثلاث باباجانی، بر روی رودخانه زمکان ساخته شده است و برای احداث آن ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 

    حجم مخزن این سد ۷۰ و نیم میلیون متر مکعب است و تأثیر بسزایی در گسترش فعالیت های اقتصادی در حوزه کشاورزی را ایجاد کرده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *