×

سه مدرسه نمونه دولتی در جوانرود و ثلاث باباجانی راه‌اندازی شد

  • کد نوشته: 17246
  • ۱۴۰۰-۰۴-۲۳
  • 354 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سه مدرسه نمونه دولتی (۲ مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه) در شهرهای جوانرود و ثلاث باباجانی راه اندازی شد تا در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان مقطع متوسطه اول باشند.
    سه مدرسه نمونه دولتی در جوانرود و ثلاث باباجانی راه‌اندازی شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، آیین افتتاح دبیرستان دخترانه نمونه دولتی در جوانرود روز چهارشنبه با حضور مسوولان استانی و محلی برگزار شد و این واحد آموزشی با نام مدرسه دخترانه ریحانه در ضمیمه دبیرستان پروین اعتصامی این شهر فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پروش استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این واحد آموزشی گفت: دبیرستان نمونه دولتی ریحانه در مقطع متوسطه اول در سال تحصیلی جدید، پذیرای دانش آموزان است.

    مرادی افزود: در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موافقت ستاد کرونا،  کلاس‌های دانش آموزان در سال تحصیلی جدید حضوری خواهد بود.

    مدیرآموزش و پرورش جوانرود نیز گفت: با راه اندازی دبیرستان نمونه دولتی دخترانه ریحانه زمینه برای حضور ۸۱ دانش آموز در سه کلاس پایه هفتم در ضمیمه دبیرستان پروین اعتصامی فراهم شد.

    کیومرث میزایی با یادآوری مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان افزود: فضاهای آموزشی با محدودیت فراوانی مواجه اند و با وجود این محدودیت ها، در زمان زلزله سه هزار نفر به آمار دانش آموزان آن اضافه شد.

    وی با بیان مسائل و مشکلات تحصیل در مناطق دوردست و محروم جوانرود اظهار کرد: ایجاد دبیرستان شبانه روزی در مناطق مرزی این شهرستان ضروری است.

    مدیرآموزش و پرورش جوانرود همچنین به مشکلات حوزه آموزشی شهر شروینه اشاره کرد و یادآور شد: این شهر تنها شهر کشور است که مدرسه متوسطه دوم دخترانه ندارد.

    ۲ مدرسه نمونه دولتی در ثلاث باباجانی راه‌اندازی شد

    مدیر آموزش و پرورش ثلاث باباجانی نیز از راه‌اندازی مدارس نمونه دولتی دخترانه و پسرانه در این شهرستان برای نخستین بار از مهر ماه سال‌جاری همزمان با شروع سال تحصیلی خبر داد.

    رئوف محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مدارس نمونه دولتی در واحدهای آموزشی دخترانه حجاب با اسم فرزانگان و پسرانه شهدای ثلاث به اسم دانش دایر می‌شوند.

    وی ادامه داد: مدارس نمونه دولتی ثلاث باباجانی در مقطع متوسطه اول فعالیت خواهند کرد و ظرفیت پذیرش ۱۲۰ دانش آموز این مقطع را دارند.

    مدیرآموزش و پرورش ثلاث باباجانی با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد مدرسه نمونه دولتی بود،  اظهار داشت: امسال برای نخستین بار ۲ مدرسه نمونه دولتی در این شهرستان مجوز فعالیت گرفته‌اند.

    محمدی با بیان اینکه شهریه یک سال تحصیل برای هر دانش آموز در این مدارس ۶۰۰ هزار تومان است، اضافه کرد: دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان به مدارس ارسال شده ضمن اینکه مبنای پذیرش دانش‌آموزان، وضعیت تحصیلی آنها در پایه پنجم و ششم است.

    وی یادآور شد: سازماندهی دبیران با توجه به درخواست مدیر واحد آموزشی و تایید آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت بنابراین مدیر مدرسه می‌تواند هر دبیر توانمندی که تشخیص دهد را برای تدریس در آن مدرسه پیشنهاد دهد.

    مدیر آموزش و پرورش ثلاث باباجانی گفت: در مدارس نمونه دولتی، برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی اجرا می‌شود که علاوه بر تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، موجب شکوفایی استعدادها نیز خواهد شد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *