×

صندوق ETF فیوچرز اتریوم چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟

  • کد نوشته: 26543
  • ۱۴۰۳-۰۳-۰۳
  • 111 بازدید
  • ۰
  • قراردادی را در نظر بگیرید که متعهد به خرید اتریوم با قیمتی خاص در زمان آینده است. این قراردادهای مشتقه از طریق صندوق‌های معاملات آتی اتر (ETF) معامله می‌شوند که روشی برای سرمایه‌گذاری در اتریوم با استفاده از حساب کارگزاری ارائه می‌کند.
    صندوق ETF فیوچرز اتریوم چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟
  • رپورتاژ آگهی – صندوق های ETF فیوچرز اتر ETH، صندوق های سرمایه گذاری هستند که قراردادهای آتی اتریوم را دنبال می کنند، نه خود اتریوم.

    قراردادی را در نظر بگیرید که متعهد به خرید اتریوم با قیمتی خاص در زمان آینده است. این قراردادهای مشتقه از طریق صندوق‌های معاملات آتی اتر (ETF) معامله می‌شوند که روشی برای سرمایه‌گذاری در اتریوم با استفاده از حساب کارگزاری ارائه می‌کند.

    در سال ۲۰۲۱، اولین ETFهای آتی اتر در کانادا راه اندازی شدند. اگرچه ETF های مبتنی بر معاملات آتی تایید شده اند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هنوز ETF های اسپات اتر را در این کشور تایید نکرده است.

    شرکت های مدیریت دارایی بر ETF های آتی اتر نظارت می کنند. شرکت هایی که ETF های آتی اتر را ارائه می کنند Bitwise، VanEck و ProShares هستند. این شرکت ها بر پیچیدگی های خرید و قراردادهای آتی و اطمینان از انطباق ETF با الزامات قانونی نظارت می کنند.

    صندوق های ETF آتی اتر چگونه کار می کنند؟

    سرمایه گذاران بدون در اختیار داشتن اتریوم، می توانند با استفاده از ETF های آتی اتریوم، قیمت آتی آن را حدس بزنند.

    صندوق های ETF آتی اتر به جای حفظ دارایی ها، در قراردادهای آتی سرمایه گذاری می کنند. این قراردادها تعهداتی برای خرید یا فروش اتر در تاریخی از پیش تعیین شده برای قیمتی مشخص هستند. بدون نیاز به کیف پول ها یا صرافی های ارز دیجیتال، سرمایه گذاران می توانند با خرید این قراردادها از طریق ETF در معرض نوسانات قیمت اتریوم قرار گیرند.

    فرض کنید یک ETF آتی اتر قراردادی برای خرید ۱۰۰ اتریوم با قیمت ۴۰۰۰ دلار در هر سه ماه دارد. اگر اتر در تاریخ انقضای قرارداد به ۴۵۰۰ دلار برسد، قیمت سهام صندوق افزایش می یابد. در مقابل، اگر قیمت اتریوم به ۳۵۰۰ دلار کاهش یابد، ETF ضرر خواهد کرد.

    نکته مهمی که باید به خاطر داشت این است که ETFهای آتی اتر به طور مداوم قراردادهای خود را با جابجایی آنها مدیریت می کنند. این بدان معناست که آنها قراردادهای جدیدی را با تاریخ انقضای بعدی خریداری می کنند و آنهایی را که در شرف انقضا هستند می فروشند. قیمت ETF و قیمت واقعی اتر ممکن است در نتیجه این فرآیند کمی متفاوت باشد.

    چگونه در ETF های آتی اتر سرمایه گذاری کنیم؟

    برای سرمایه گذاری در ETF آتی اتر، یک کارگزاری را انتخاب کنید، ETF مورد نظر را پیدا کنید، مانند ETF استراتژی اتریوم ون اک VanEck، آن را به طور کامل بررسی کنید و برای تکمیل خرید سفارش بگذارید.

    در ادامه مراحل کلی سرمایه گذاری در ETFهای آتی اتر با استفاده از ETF استراتژی اتریوم VanEck به عنوان مثال آورده شده است. ETF استراتژی ون اک اتریوم، امکان سرمایه گذاری در قراردادهای آتی اتر را ارائه می دهد، پیچیدگی های مالکیت مستقیم را ساده می کند، و ساختار C-Corporation (C-Corp) آن، کارایی مالیاتی را برای سرمایه گذاران افزایش می دهد.

    کارگزاری را انتخاب کنید

    اولین مرحله شامل ایجاد یک حساب کاربری در یک پلتفرم کارگزاری (به عنوان مثال، Fidelity، Robinhood، Vanguard و Charles Schwab) است که امکان معامله ETF ها را فراهم می کند.

    صندوق ETF را پیدا کنید

    از نماد آن برای جستجوی ETF استراتژی اتریوم VanEck یا هر ETF آتی اتر دیگری استفاده کنید. نماد نماد ETF ون اک EFUT است.

    تحقیق در مورد ETF

    قبل از خرید، بررسی لازم را در مورد ETF انتخابی انجام دهید. برگه اطلاعات و دفترچه و همچنین دارایی ها، هزینه ها و ریسک های مربوط به قراردادهای آتی را بخوانید.

    سفارش دهید

    با ثبت سفارش خرید، تعداد مورد نظر سهام ETF آتی اتر را خریداری کنید. برای تکمیل خرید، نوع سفارش خود را مشخص کنید، مانند سفارش محدود limit یا بازار market.

    سرمایه گذاری خود را تحت نظر داشته باشید

    پس از خرید، بر عملکرد ETF نظارت کنید. به یاد داشته باشید که ETFهای آتی اتر دارای نوسانات بازار ارزهای دیجیتال هستند که ممکن است در قیمت سهام آنها تاثیر بگذارد.

    چرا C-Corp ممکن است به معنای مزایای مالیاتی برای سرمایه گذاران ETF آتی اتر باشد؟

    صندوق های ETF آتی اتر C-Corp ممکن است در مقایسه با شرکت های سرمایه گذاری سنتی (RIC) مزایای مالیاتی قابل توجهی را برای سرمایه گذاران بلند مدت ارائه دهند.

    شرکت‌های سنتی یا C-corps مشمول مالیات مضاعف بر سود سهام شرکت‌ها و سهامداران هستند. آنها اجازه می دهند که روند توزیع سود قابل تغییر باشد و سودهای آتی را با زیان جبران کند. در مقابل، RIC ها شرکت های سرمایه گذاری خاصی هستند که باید اکثریت سود خود را بین سهامداران تقسیم کنند، اما مشمول مالیات گذری pass-through taxation هستند و از مالیات در سطح شرکت اجتناب می کنند.

    ظرفیت C-Corps مانند VanEck Ethereum Strategy ETF ممکن است به سرمایه گذاران کمک کند مالیات کمتری بپردازند. علاوه بر این، ممکن است پول بیشتری در طول زمان سرمایه گذاری و ترکیب شود، زیرا آنها همچنین نیازی به توزیع سود سرمایه بین سرمایه گذاران ندارند.

    مزایای ETF های آتی اتر

    صندوق های ETF آتی اتر روشی مناسب برای معامله اتریوم بدون نیاز به کیف پول ارزهای دیجیتال، ارائه حفاظت نظارتی و مزایای بالقوه مالیاتی را ارائه می‌کنند و در عین حال به عنوان پوششی در برابر دارایی‌های سنتی عمل می‌کنند و امکان سفته‌بازی در رکود بازار را فراهم می‌کنند.

    درست مانند سهام معمولی، ETF های آتی اتر را می توان از طریق حساب های کارگزاری سنتی خرید و فروش کرد و نیاز به ساخت کیف پول های کریپتو و استفاده از صرافی ها را از بین می برد.

    صندوق های ETF آتی اتر با فعالیت در چارچوب‌های قانونی موجود، درجه‌ای از حفاظت و نظارت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند که ممکن است به اندازه بازار ارزهای دیجیتال قوی نباشد.

    علاوه بر این، با ارائه یک سبد متنوع، این ETF ها ممکن است به عنوان پوششی در برابر دارایی های معمولی عمل کنند و امکان دسترسی سرمایه گذاران به اکوسیستم اتریوم را فراهم کنند.

    برخلاف مالکیت واقعی اتر، ETFهای آتی اتر ممکن است مزایای مالیاتی قابل توجهی را در برخی از حوزه‌های قضایی ارائه کنند. سود و زیان ممکن است متفاوت باشد و بار مالیاتی سرمایه گذاران را کاهش دهد. علاوه بر این، سرمایه گذاران می توانند در مورد کاهش قیمت اتریوم با ETF های مبتنی بر معاملات آتی گمانه زنی کنند. این شرایط فرصت‌هایی را برای سود بردن از رکود بازار یا محافظت از سایر سرمایه‌گذاری‌ها در یک سبد ارائه می‌دهد.

    ریسک های مرتبط با ETF های آتی اتر

    سرمایه گذاری در ETFهای آتی اتر به دلیل اختلاف قیمت با ETH ممکن است ریسک هایی به همراه داشته باشد که به دلیل نوسانات و پیچیدگی آن، همراه با کارمزدهای مدیریت و مسائل احتمالی نقدینگی تشدید می شود.

    قیمت ETFهای آتی اتر ممکن است همیشه با قیمت اسپات اتریوم یکی نباشد زیرا بر قراردادهای آتی نظارت دارند. علاوه بر این، contango، سناریویی که در آن قیمت های آتی از قیمت اسپات بیشتر می شود ممکن است رخ دهد. از آنجا که به طور مداوم قراردادها را تغییر می دهد، این می تواند به تدریج بازده ETF را کاهش دهد.

    اتر مانند سایر ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان است. ETF های آتی اتر سرمایه گذاری های پرریسک تری هستند زیرا این نوسانات را از اتریوم واقعی به ارث می برند. علاوه بر این، برخی از سرمایه گذاران به دلیل پیچیدگی بالا، درک و سرمایه گذاری در این ابزارهای مالی را دشوار می دانند.

    علاوه بر این، ETFهای آتی اتر هزینه‌های مدیریتی دریافت می‌کنند که مانند هر ETF به هزینه کلی سرمایه‌گذاری می‌افزاید. این کارمزدها می تواند باعث بازدهی بالقوه شود. علاوه بر این، برخی از ETFهای آتی اتر ممکن است حجم معاملات کمتری نسبت به ETFهای آتی بیت کوین داشته باشند، که خرید یا فروش سهام با قیمت های دلخواه، به خصوص در مقادیر زیاد را دشوار می کند.

    منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-are-ether-futures-etfs-and-how-do-they-work/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *