×

مدیر جهادکشاورزی جوانرود:
عیار زعفران جوانرود در مقایسه با زعفران قائنات بالاتر است

  • کد نوشته: 15939
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۶
  • 623 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: دیر جهادکشاورزی شهرستان جوانرود گفت: طبق بررسی های آزمایشگاهی عیار زعفران کشت شده در جوانرود از زعفران قائنات بالاتر است.
    عیار زعفران جوانرود در مقایسه با زعفران قائنات بالاتر است
  • به گزارش آوای باینگان، حسن ویسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کشت زعفران در شهرستان جوانرود، اظهار کرد: طبق بررسی‌های آزمایشگاهی عیار زعفران جوانرود در مقایسه با زعفران قائنات بالاتر است.

    وی با بیان اینکه سال جاری ۲۳ کیلوگرم زعفران در ۱۶.۵ هکتار مزرعه جوانرود برداشت شده است، افزود: این سطح کشت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۲.۵ و ۱۰ هکتار بوده است و در سال جاری جهت تشویق کشاورزان و توسعه کشت زعفران ۲۳ تن زعفران در سطح ۶.۵ هکتار به صورت رایگان توزیع شد.

    ویسی ادامه داد: در حال حاضر کشت پاییزه شهرستان گندم به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار، نخود پاییزه به مساحت ۷۵۰ هکتار و جو به مساحت ۲۳۰ هکتار است.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود گفت: عایدی فروش زعفران برای کشاورزان در سال جاری حدود ۴۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

    ویسی خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوا، بارندگی، وزش باد و در مناطق سردسیری همچون شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، سنقر، کنگاور و کرمانشاه برف در ارتفاعات پیش بینی شده است که این سرما موردنیاز کشت پاییزه بوده و به محصولات زراعی آسیبی نمی‌رساند.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود که مراقبت‌های لازم را در جهت حفظ ادوات و محصولات کشاورزی را داشته و دما، رطوبت و تهویه‌ی هوا در گلخانه‌ها را با دقت کنترل کنند.

    منبع: مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *