×

هجدهمین اثر نویسنده پاوه‌ای منتشر شد

  • کد نوشته: 19316
  • ۱۴۰۰-۱۰-۲۲
  • 462 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: تازه‌ترین کتاب «عدنان مرادی» از نویسندگان و فعالان فرهنگی شهرستان پاوه و هجدهمین اثر وی با نام «تان و پو» چاپ و روانه بازار نشر شد.
    هجدهمین اثر نویسنده پاوه‌ای منتشر شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، این کتاب با قطع وزیری و در ۳۹۴ صفحه توسط انتشارات «ئارو» (امروز) شهرستان پاوه منتشر شده است.

    کتاب «تان و پو»، سروده‌هایی از سال ۷۲ تا کنون عدنان مرادی با زبان هورامی است و شامل غزهای اجتماعی، اعتراضی ، پست مدرن و مثنوی های هجایی و عروضی است.

    از ویژگی های این کتاب آن است که هر شعر دارای یک کد در پایین صفحه است که با استفاده کیو آر کد ، شعر همان صفحه با صدای شاعر اجرا می شود.

    عدنان مرادی متولد مهر ماه سال ۱۳۵۰ در شهر پاوه و از فرهنگیان و فعالان فرهنگی ادبی این شهرستان است و اولین انتشارات این شهرستان با نام “ئارو” را راه اندازی کرده است.

    این فعال فرهنگی پیشتر آثاری چون “ڕچە”، ” چرکە” بە زبان هورامی و “تجارب کاربردی در حرفە معلمی” و “طرح درس چیست “، “شۆنەما”، ” ناسک خیالان ” و ” شەمامێ خاڵێ تازێشا ئەسێنێ ” را منتشر کرده است.

    وی همچنین در اقدامی فاخر و با همکاری یکی از نویسندگان این شهرستان تاریخ ۵۰۰ ساله شعر پاوه را در کتابی ۵۰۰ صفحه‌ای به چاپ رسانده و آثار ۳۵ شاعر قبل از سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در آن گردآوری و منتشر شده است

    عدنان مرادی همچنین دیوان اشعار ملا سعدی پاوه ای، جهان آرا خانم پاوه ای، مصطفی میلی، قاضی محمد انصاری، ظاهر پاکنهاد، غزلیات میرزا عبدالقادر پاوه ای و ثنایی هورامی که از شاعران ناشناخته این منطقه بودند گردآوری ، تدوین و منتشر کرده است و آثار بسیار دیگری را در دست تالیف و یا آماده چاپ دارد.

    وی در حوزه ادبیات کودکان نیز آثار زیادی را نگارش و آماده چاپ نموده ، اما به دلیل تصویرگری و رنگارنگ بودن این آثار که بسیار هزینه بردار می باشد، منتشر نکرده و تاکنون یکی از کتاب ها را با عنوان « کەرەشێڵی هێڵەکەر »ترجمه و منتشر کرده که نوشته فرزند نوجوانش است.

    مرادی در زمینه شعر نیز در جشنواره ها و کنگره های فروان شهرستانی ، استانی ، و کشوری شرکت و رتبه های برتر را از آن خود کرده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *