×

«پاوه» پر باران‌ترین شهرستان کرمانشاه است

  • کد نوشته: 14684
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۴
  • 748 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت:همه شهرهای استان که ایستگاه هواشناسی در آنها مستقر است بارندگی امسال آنها نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
    «پاوه» پر باران‌ترین شهرستان کرمانشاه است
  • به گزارش آوای باینگان ، «علی محمد زوراوند» در گفت‌وگو با فارس در خصوص میزان بارش‌های سال زراعی، اظهار داشت: ۴۵۶.۳ میلی‌متر باران در هشت ماه سپری شده از سال زراعی جاری در استان بارید که در مقایسه با سال زراعی قبل که حدود ۷۷۵ میلی متر بود ۴۱ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

    وی اظهارداشت: همه شهرهای استان که ایستگاه هواشناسی در آنها مستقر است بارندگی امسال آنها نسبت به سال قبل کاهش داشته است که بیشترین آنها متعلق به سومار با ۶۳ درصد و گیلانغرب و قصرشیرین با ۶۱ درصد بوده است.

    زوراوند همچنین به کاهش بارندگی دوره بلندمدت ۱۱ شهر استان نیز اشاره و اظهار داشت: بیشترین این کاهش متعلق به سومار با ۴۴ درصد، قصرشیرین با ۴۲ درصد و گواور با ۳۱ درصد است.

    معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه از پاوه به عنوان پربارش ترین نقطه استان یاد کرد و گفت: میانگین بارش های این شهر به ۶۷۷ میلی متر رسید که البته در مقایسه با سال قبل که یک هزار و ۴۴۸ میلی متر بود ۵۴ درصد و نسسبت به دوره بلندمدت نیز ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.

    وی ادامه داد: پس از پاوه، شهرهای ثلاث باباجانی با ۵۸۲.۵ میلی متر و جوانرود با ۵۵۱.۲ میلی متر رتبه های دوم و سوم را از نظر بارش باران دارند.

    زوراوند خاطرنشان کرد: ثلاث باباجانی نسبت به سال قبل ۳۵ درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت ۱۱ درصد رشد بارندگی و جوانرود نیز به ترتیب ۴۴ و ۶ درصد کاهش بارش را داشته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *