×

کشت دوم محصولات کشاورزی در روانسر ممنوع است

  • کد نوشته: 20340
  • ۱۴۰۱-۰۲-۲۳
  • 246 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار شهرستان روانسر گفت: به علت تداوم خشکسالی و کمبود آب، کشت دوم محصولات کشاورزی در اراضی محدوده رودخانه قره سو و کانال های آبیاری سمت چپ و راست همچون چند سال گذشته ممنوع است.
    کشت دوم محصولات کشاورزی در روانسر ممنوع است
  • به گزارش آوای باینگان، «سعدی مصطفی زاده» به ایرنا افزود: جهاد کشاورزی و امور آب باید روند نظارت را بیشتر کنند و در صورت مشاهده تخلف ، متخلفین به مراجع قضایی معرفی شوند.

    وی تصریح کرد: به منظور حفظ اکو سیستم محیط زیست در رودخانه قره سود ، آب سراب روانسر در این رودخانه جریان خواهد داشت.

    فرماندار روانسر گفت: حفاظت از منابع آبی دشت روانسر یکی از اولویت های اصلی شورای حفاظت از آب این شهرستان است.

    مصطفی زاده بر ضرورت اطلاع رسانی و شفاف سازی برای مردم با هدف همراهی بیشتر در اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و افزود: باید در جلسات و برنامه ها با استفاده از همه تریبونها، موضوع کمبود منابع آب و ضرورت صرفه جویی اطلاع رسانی شود.

    وی ادامه داد: آب یکی از زیرساختهای مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن برای ما بسیار ضروری است.

    سرپرست امور منابع اورامانات نیز گفت: میزان آب جاری در رودخانه قره سو نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد و نسبت به بلند مدت نیز ۶۲ درصد کاهش داشته است.

    «بهروز اخگر» افزود: در روستای تازه آباد سریاس بیشترین چاههای غیرمجاز شناسایی شده که این چاهها در حوزه کشاورزی استفاده می شود و باید تعیین تکلیف شوند.

    وی اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تمامی چاه هایی شهرستان که فاقد کنتور و دارای بدهی هستند و اضافه برداشت داشته اند ، تمدید نشده و تمدید آنها منوط به نصب کنتور هوشمند است.

    سرپرست امور منابع اورامانات اضافه کرد: در حال حاضر ۴۴ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی شهرستان نصب شده و ۱۲ مورد دیگر در حال نصب است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *