×

۳۰۷ معلم در پاوه حامی ایتام و محسنین هستند

  • کد نوشته: 22254
  • ۱۴۰۱-۱۱-۲۶
  • 138 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رییس کمیته امداد امام (ره) پاوه گفت: از ۶۵۰ نفر حامی بومی، تعداد ۳۰۷ نفر از فرهنگیان شهرستان هستند.
    ۳۰۷ معلم در پاوه حامی ایتام و محسنین هستند
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرگزاری فارس، حسن شیخ‌الملوک رییس کمیته امداد امام (ره) پاوه امروز در مراسم تجلیل ازفرهنگیان حامی طرح اکرام ایتام و محسنین این شهرستان، اظهار کرد: از ۶۵۰ نفر حامی بومی، تعداد ۳۰۷ نفر از فرهنگیان شهرستان هستند که ماهانه با اعلام رضایت خود مبالغی از فیش حقوقی آن‌ها کسر می‌شود و از ۱۰ هزار تومان الی ۳۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

    وی سرانه کمک به ایتام شهرستان را یک میلیون تومان و سرانه کمک به محسنین را ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ از یک حامی نیست بلکه ممکن است یک حامی را به یک یتیم وصل کرده باشیم و مبلغ آن در مجموع  یک میلیون تومان شود.

     رییس کمیته امداد امام (ره) پاوه اضافه کرد: محسنین کسانی هستند که سرپرست دارند، اما سرپرست آن‌ها به دلایلی از جمله بیماری درآمدی ندارند. مشکلات آن‌ها واقعا زیاد است.

    وی در توضیح اقدامات کمیته امداد شهرستان، خاطرنشان کرد:کمیته امداد بخش مرکزی پاوه که از روستای شمشیر آغاز و تا روستای هانی‌گرمله تحت پوشش آن هستند ماهانه ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان حقوق یا همان کمک معیشت به حساب مددجویان زیرپوشش این نهاد واریز می‌شود.

    شیخ‌الملوک با اشاره به توزیع تعداد ۳۶ دستگاه آب گرمکن، ۳۸ عدد کولر آبی و ۱۰ عدد یخچال بین نیازمندان طی سال جاری، خاطرنشان کرد: امسال همچنین تعداد ۱۳۰ بخاری در مناطق مرزی و با اولویت مناطقی که تازه گازکشی شده، توزیع شده است.

    وی گفت: ۶۷ نوعروس جهیزیه خود را شامل یخچال فریزر، لباسشویی، تلویزیون ال.سی.دی،گاز ۵ شعله و جارو برقی دریافت کرده و  ۹ دختر دم‌بخت نیز که  تاریخ ازدواج آن‌ها نزدیک است شناسایی و تا قبل از سال نو جهیزیه آن‌ها نیز تقدیم خواهد شد.

    شیخ‌الملوک افزود: در سال جاری تعداد ۴۸۰ مورد وام اشتغالزایی با مبلغ ۴۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان پرداخت شده، البته این مبالغ نیز شاید برای اشتغالزایی پرداخت نشده باشد اما باتوجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم این مبالغ برای رفع مشکلات و جلوگیری از ورشکستگی  به افرادی تعلق گرفته است.

    وی با بیان اینکه تعداد ۱۰۱ نفر دانشجو تحت تکفل کمیته امداد شهرستان است، افزود: این نهاد حمایتی شهریه آن‌ها رادر مقطع کاردانی یک‌میلیون،کارشناسی یک‌‌میلیون و ۲۰۰ هزار، کارشناسی ارشد یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار و دکترا نیز ۳ میلیون تومان نیز پرداخت می‌کند.

    شیخ‌الملوک تعداد دانش‌آموزان مددجو زیر پوشش را یک‌هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۳۱ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی بین آن‌ها توزیع شده است.

    به گفته رییس کمیته امداد پاوه، تعداد ۳۰۰ نفر نیز در کانون فرهنگی آموزش کمیته امداد در حال یادگیری علوم مختلف و گذارندن اوقات فراغت خود هستند که تقریبا ۷۰ میلیون تومان برای آن‌ها هزینه شده است.

    منبع: فارس
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *