×

محمدمهدی صالحی
تروریسم زیبا/ درددلی کوتاه

  • کد نوشته: 13505
  • ۱۳۹۷-۰۱-۰۳
  • 3118 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نگاهم را میدزدم به سوی کلیپی که کودکی با بدنی آغشته خون در ناحیه ای نزدیک به منطقه ارشاد پیامبر نامبرده که با فریادی بلند اما ضعیف با زبان شیرین کوردی پدر خود را صدا میزند.

    تروریسم زیبا/ درددلی کوتاه
  • بسمه تعالی
    تمثال زیبای عیسی پور مریم را که میبینم مردی است جوان با ریشی خرمایی و زیبا و رخساری پراز آرامش و هاله ای از نور پشت سرش با شاخه ای از زیتونی با برگهایی تازه روییده دور سرش که اغلب اقتباسی است از صلح خواهی این پیامبرالهی.
    نگاهم را میدزدم به سوی کلیپی که کودکی با بدنی آغشته خون در ناحیه ای نزدیک به منطقه ارشاد پیامبر نامبرده که با فریادی بلند اما ضعیف با زبان شیرین کوردی پدر خود را صدا میزند.
    به فکر فرو میروم. صحنه هایی از نگاره های عیسای مصلوب به خاطرم میاید عیسایی با تاجی از خار.
    نگاره ی عیسی نبی با عیسای مصلوب امروز عجب با زندگی ما مطابق دارد.
    عملیاتی به نام شاخه ی زیتون که تبدیل به خاری زشت و ناپسند گشت.
    این همان اردوغانی نبود که آن مفتی قطرنشین میگفت خدا و جبرییل و جمیع ملائک با اویند همانی که میگفت اطاعت از اردوغان بر جمیع امت واجب است.آیا این عملیات همانی نبود که آن مفتی قره داغی با چه شعفی از آن حمایت میکرد،چه شد؟چرا این چنین شد؟این کودک که پدرش را صدا میزند هم تروریست بود؟
    راستی چرا رخسار سربازانتان به ترکها نمیمانند؟اینها را از کجا آورده اید مگر قرار نبود هم شکل های این موجودات را محو کنید؟
    چه با صلابت به مجسمه کاوه آهنگر میتاختید مگر شما از آنکارا و استانبول نیامده اید؟بت های ساخته شده آنجا چرا نماد قهرمانان ملت ترک و قابل ستایش است اما کاوه نماد شرک و افسانه و وهمیات؟
    گلگی ام بیش از آنکه از شما باشد از خودم است از ملت کورد که به جای آنکه زعیمان مذهبیم (آن عده ی قلیلی که طرفدار شما نیستند) بر سر منابر به دعواهای عقیدتی حزبی بپردازند اسمی یا از عفرین نیاوردند یا از سر خود واکردند.
    از سمن هایی است که بر سر کوچک ترین سخن مسئولی نیمچه تظاهرات راه می اندازند اما زبان نگشودند.
    از موزه های صلح و جنگ است که من نوعی را به جمع کردن طومار امضا در نفی تروریست وا میدارند،میلیونی امضا جمع میکنند اما صم بک شدند و ختم الله عجب برآنان صدق میکند.
    باور به عسی ان یکرهوا و هو خیرلکم دارم اما نمیدانم چقدر دیگر باید انفال ها را در قالب شنگال و کوبانی و عفرین ببینیم تا فرجی حاصل شود.
    شاخه ی خار اردوغان نماد تمام پان تورانیسم عثمانی است و تکمیل کننده پازل پان ترکیسم.بازی پیچیده استعمار.
    ژینوساید عفرین آیینه تمام نمای همان کاری است که پدران اردوغان و هم مسلکانش بر سر ارامنه آوردند.
    عفرین سقوط کرد اما نام عفرین خواهد ماند از آن بابت نگرانی ندارم نگرانی من فقط از قضاوت آیندگان در مورد ماست.
    عفرین شرمنده ایم…………………

     

    نویسنده: محمدمهدی صالحی
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *