×

آرمان فیضی
کرمانشاه، با هم ساختنش زیباتر است

  • کد نوشته: 25324
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۸
  • 280 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: آرمان فیضی در مطلبی با اشاره به همزیستی و همدلی تاریخی معتقدان به مذاهب مختلف در طول ادوار گذشته در استان کرمانشاه و دفاع همه جانبه آن ها از این آب و خاک، به ضرورت استفاده از افراد شایسته فارغ از مذهب و قومیت در سطح مدیریت استان کرمانشاه شده است.
    کرمانشاه، با هم ساختنش زیباتر است
  • پایگاه خبری آوای باینگان – هفته گذشته بود که روزنامه باختر بخشی از صحبت های استاندار کرمانشاه در دیدار با سمن ها را منتشر کرد که استاندار در پاسخ به چرایی عدم انتصاب مدیران اهل سنت و اهل حق در مدیریت استانی، اذعان کرده بود که ملاک انتصاب مدیران، شایسته سالاری است و نه قومیت و مذهب.

    شاید هیچ استانی به مانند کرمانشاه این چنین رنگین کمانی از اقوام و مذاهب را در خود جای نداده است. همه ی اقوام و مذاهب ساکن در این استان، در تمام سال های گذشته بدون کوچک ترین تنشی در کنار یکدیگر زیسته و محبت و مهربانی، نثار همدیگر کرده اند. رهبری نظام نیز همواره تاکید بسیار بر روی وحدت اقوام و مذاهب در کشور داشته اند و هم به مردم و هم به مسئولین تذکر داده اند که مبادا با افعال و گفتارتان اختلاف افکنی کنید و همه باید در راستای وحدت آفرینی قدم بردارند. قاطبه مردم از هر قوم و مذهبی، این رهنمودهای رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده و بر طبل وحدت کوبیده اند اما متاسفانه گاهی بعضی از مسئولین نه تنها به سیاست های وحدت آفرین رهبری نظام، جامه عمل نمی پوشانند بلکه گاهی با کردار و گفتارشان، خواسته یا ناخواسته موجبات ناراحتی بعضی از اقوام و مذاهب را فراهم می آورند.

    از روزی که صحبت های استاندار کرمانشاه منتشر شده است، شاهد واکنش های مختلفی بوده ایم که در پررنگ ترین آنها، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با انتقاد از گفته های استاندار، ناراحتی خود را ابراز کرد.

    روی صحبت مان با محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه است. جناب استاندار! اگر فرصت کردید چند بار جمله ای که گفته اید را بخوانید، آن وقت متوجه خواهیم شد که با همین جمله، چطور دل بخش بزرگی از مردم ساکن در استان را به درد آورده اید. بر طبق این گفته شما، یعنی حتی یک نفر شایسته از جامعه اهل سنت یا اهل حق از دید شما پیدا نمی شود که لایق یک مدیریت استانی باشد؟! شما مگر استاندار دولت مردمی نیستید؟! مگر دولت مردمی، مردم را دسته بندی می کند؟!

    گفته شده است که بیشتر مدیران سیاسی در منطقه اورامانات، اهل سنت هستند. باید گفت مردم اورامانات اصراری ندارند که مدیران سیاسی آن منطقه حتما اهل سنت باشند، آن ها انتظار دارند همان طور که از سایر نقاط استان مدیر وارد اورامانات می شود، از اورامانات نیز مدیرانی در سایر نقاط استان حضور داشته باشند که وحدت و برادری بیش از پیش تقویت شود.

    اما همه این ها گفته شد که به اینجا برسیم و بگوییم جناب صحرایی استاندار گرامی! بگذارید همه با هم این استان را بسازیم که با هم ساختن، قشنگ تر است. از پاوه تا سنقر، از قصر شیرین تا کنگاور، همه دل در گرو این خاک دارند و همگی بارها و بارها این را اثبات کرده اند. در جبهه های جنگ، خون شیعه، سنی و اهل حق در یک سنگر در راه کیان از آب و خاک ریخته شده است. الان هم بگذارید شیعه، سنی و اهل حق با هم مسیر توسعه استان را بپیمایند. مردم استان کرمانشاه، مردم بسیار نجیبی هستند و انتظار زیادی  هم از مسئولین ندارند، آن ها فقط از مسئولین انتظار دارند که اگر یار شاطر نیستند، بار خاطر هم نباشند.

    به امید آن که همه شایستگان فارغ از نگاه های قومی و مذهبی، بتوانند دست در دست هم دهند و این استان و در بعد کلی تر، ایران را بسازند و آباد کنند.

    آرمان فیضی

    نویسنده: آرمان فیضی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *