×

تنش آبی در شهر جوانرود جدی است

  • کد نوشته: 22086
  • ۱۴۰۱-۱۱-۰۲
  • 174 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه؛ جوانرود، کرندغرب، صحنه و سنقر را از مهمترین شهرهای دارای تنش آبی استان برشمرد که در سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب آنها در نظر گرفته شده است.
    تنش آبی در شهر جوانرود جدی است
  • به گزارش آوای باینگان، رضا داوودی در جلسه روز شنبه ( اول بهمن ۱۴۰۱) قرارگاه آب کرمانشاه، با بیان اینکه کرمانشاه نیز مانند سایر نقاط کشور درگیر شرایط خشکسالی و کم آبی است، گفت: این وضعیت باعث شده برخی از شهرهای استان که از مهمترین آنها می‌توان به جوانرود، کرند، صحنه و سنقر اشاره کرد، در معرض تنش آبی قرار بگیرند.

    وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرهای درگیر تنش آبی استان در نظر گرفته شده که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان برای سنقر و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای صحنه، جوانرود و کرندغرب پیش بینی شده است.

    داوودی تنش آبی در شهری مانند جوانرود را جدی عنوان کرد و ادامه داد: در پیک مصرف جوانرود نزدیک به ۱۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم و چنانچه طرح نهضت ملی مسکن نیز اجرا شود این کمبود جدی‌تر خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه راهکار تامین آب شهر جوانرود را استفاده از ظرفیت حفر چاه در حوزه سرزمینی شهرستان روانسر و همچنین وارد مدار کردن چاه “تم تم” دانست.

    وی همچنین از وضعیت تنش آبی در ثلاث باباجانی هم یاد کرد و افزود: در این شهرستان نیز برای تامین آب شهرهای ازگله، تازه آباد و میرآباد و روستاهای اطراف آن برنامه‌هایی در دست اجرا است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *