×

سید علاالدین حیدری
در اورامانات جان را به قیمت نان می دهند!

  • کد نوشته: 13741
  • ۱۳۹۸-۰۲-۱۱
  • 2648 بازدید
  • ۰
  • مرگ تلخ کولبران ناظر بر بیکاری و نبود فرصتهای شغلی در اورامانات است. در اورامانات جان را به قیمت نان می دهند؛ مردم بی نانی که شیرین ترین هستی خود را می دهند تا لقمه نانی برای خانواده و سفره بی نانشان بدست آورند .
    در اورامانات جان را به قیمت نان می دهند!
  • به گزارش آوای باینگان سید علاالدین حیدری مشاور و معین استاندار کرمانشاه در اورامانات در یادداشتی نوشت:

    جان شیرین ترین هستی هر انسانی است، در اورامانات جان را به قیمت نان می دهند. مردم بی نانی که شیرین ترین هستی خود را می دهند تا لقمه نانی برای خانواده و سفره بی نانشان بدست آورند. جان در اورامان همان کالایی است که به بهای روزی ۶۰ – ۷۰ تومان فروخته می شود.

    کولبری که برای لقمه ای نان ، جان خود را بر کف دست  می گذارد و با وقوف به سختی ها و خطرات مسیر ، قدم در راه پرخطر ، می گذارد لابد دردی دارد و در پی درمانی است. لابد راه  و چاره دیگری نمی یابد که در دل خطر می رود . شاید بچه هایش گرسنه اند.

    شاید همسرش مریض است. و یا ممکن است مادر و یا پدرش نیازمند رفتنش باشند. اینها را باید دید . باید دید که چرا کولبر با ریسک جانش در پی رفتن است. هیچ کولبری با اشتیاق و میل باطنی کوله بر دوش نمی گیرد مگر آنکه نیازی مبرم و نانی نیاز داشته باشد .

    اگر امروز روح بلند مرحوم کاک هادی موسی زاده بر فراز کوههای دالانی و تته پر کشید ، بدون شک دردی بزرگ پشت این حادثه تلخ و اسفناک نهفته است .درد فقر و بیکاری ، که باید برای آن چاره ای اندیشید و راهی جست.

    مرگ تلخ کولبران ناظر بر بیکاری و نبود فرصتهای شغلی در اورامانات است. حوادث دردناکی اینچنین، نهیبی  بر مسئولین است که فکری بکنند و تلاشی داشته باشند. کسی نمی تواند چشمان در انتظار همسر و فرزندان کولبران رفته در راه نان را قانع کند. برای کولبران جان بهایی برای نان است که همواره آنرا تقدیم می کنند .

    امیدوارم هیچوقت شاهد تکرار این وقایع تلخ نباشیم.

    نویسنده: سید علاالدین حیدری
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *