×

مسئولان در استقبال از نماینده یونسکو ضعیف عمل کردند

  • کد نوشته: 15266
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۶
  • 364 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام‌ جمعه پاوه از عدم برنامه ریزی مناسب مسئولین برای استقبال شایسته از نماینده یونسکو انتقاد کرد و گفت: بی‌برنامه‌گی مسئولین از لباس هایی که به نماینده یونسکو دادند؛ معلوم بود.
    مسئولان در استقبال از نماینده یونسکو ضعیف عمل کردند
  • به گزارش پایگاه خبری آوای باینگان به نقل از کردپرس حاج ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه گفت: می‌بایست کسانی که در کرمانشاه و پاوه مسئول این کار هستند، یک هفته پیش به روستاها می‌رفتند و برای مردم توضیح می‌دادند که قرار است نمایندۀ یونسکو سرکشی کند و با اهل هنر و فرهنگ و دین و عرفان جلسه‌ای برگزار می‌کردند و می‌گفتند: این شخصی که قرار است از طرف یونسکو به منطقه ما بیاید، فردی کارشناس است و سند می‌خواهد. با سروصدا و هیاهو کاری از پیش نمی‌رود. متأسفانه در این قسمت کوتاه آمدند.

    وی افزود: نکته دیگری که لازم به یادآوری است، این شخص که به نمایندگی از یونسکو به پاوه آمده است، اهل مصر و سنی شافعی است. یک لباس نامناسب به تن او کرده‌اند انگار در اورامان قحطی لباس است. در دیداری که این هیئت با بنده داشتند  گفتم: می‌بایست برای او یک دست چوخه و رانک که نماد فرهنگ اورامان است تهیه می‌کردید؛ من حاضر بودم هزینۀ آن را تقبل کنم؛ تصاویر ایشان را مردم در اروپا و ایران می‌بینند؛ از همان لباس‌ها معلوم است که بی‌برنامه بوده‌اند.

    امام جمعه پاوه ادامه داد: هفته قبل با بنده تماس گرفته بودند که نمایندۀ یونسکو می‌خواهد به نزد شما بیاید؛ پیش خود تصور کردم یک دیدار ساده است اما بعداً پی بردم که ایشان مسئولیت سنگینی دارد. هرچند ما هم با ایشان خوب برخورد کردیم؛ اما در این قسمت از مسئولین استان و شهرستان گله‌مندم.

    ماموستا ملا قادر قادری تاکید کرد: ۳ سال است مسئولان، ما را دلخوش می‌کنند و می‌گویند: اورامانات ثبت جهانی یونسکو می‌شود. این کار برنامه‌ریزی می‌خواست. نمایندۀ یونسکو به من می‌گفت: من کارشناس هستم و تحت تأثیر هیاهو قرار نمی‌گیرم. ایشان هرچند مسلمان‌اند اما گفتند: پیمانی به یونسکو داده‌ام باید از آن پیمان عدول نکنم. من سند لازم دارم.

    وی خاطرنشان کرد: ما می‌بایست قوی‌تر برخورد می‌کردیم اما ضعیف برخورد کردیم؛ با وصف آنکه ضعیف برخورد کرده‌ایم، ان شاء الله نتیجه ای بگیریم که برای اورامانات و نسل‌های آیندۀ ما مفید باشد.

    امام جمعه پاوه ادامه داد: امیدواریم حداقل اگر ما در بعضی جهات مشکل داریم و فقیریم، اما این ملت بافرهنگ و باهنر و با دین و شجیع که منطقۀ بکری دارند روزی شاهد باشند که اورامانات در کنار اهرام مصر و نقش بیستون و دیوار چین، به ثبت جهانی رسیده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *