×

آتش‌سوزی منطقه «بلبزان» پاوه پس از ۴ شبانه‌روز مهار شد

  • کد نوشته: 26576
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۱
  • 65 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار پاوه، از مهار آتش‌سوزی گسترده منطقه «بلبزان» پس از چهار روز خبر داد.
    آتش‌سوزی منطقه «بلبزان» پاوه پس از ۴ شبانه‌روز مهار شد
  • به گزارش آوای باینگان، علی‌رضا حیدری، فرماندار پاوه امروز ۲۱ خردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آتش سوزی گسترده ارتفاعات بلبزان بخش مرکزی این شهرستان مهار و اطفا شد، اظهار کرد: این آتش‌سوزی عصر روز سه‌شنبه ۱۵ خردادماه آغاز شد که با تلاش ۱۰ ساعته در روز چهارشنبه، مهار شد.

    وی ادامه داد: بعد از ۲۴ ساعت در عصر روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه در این منطقه به دلیل وزش باد و گرمای شدید هوا و همچنین آثار باقی‌مانده از آتش‌سوزی، آتش شعله‌ور و منطقه مجددا آتش گرفت.

    فرماندار پاوه با تقدیر از تلاش همه دستگاه‌ها از جمله مدیریت بحران استانداری، بخشداران، فرماندهی قرارگاه شهید کاظمی ، محیط زیست، منابع طبیعی، مرزبانی، هلال احمر، شهرداری پاوه و نوسود، و نیروهای مردمی و محلی، انجمن‌های محیط‌زیستی و سمن‌ها، گفت: از لحظات اولیه آتش‌سوزی تلاش‌های زیادی برای اطفای حریق، صورت گرفت که به دلیل صعب‌العبور بودن، شیب زیاد و پوشش گیاهی غنی منطقه سرانجام این آتش‌سوزی که به سمت منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل در حال پیش‌روی بود، مهار شد.

    وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار و ستاد مدیریت بحران استان و نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس برای مهار آتش‌سوزی منطقه از امداد‌رسانی ۲ فروند بالگرد متعلق به هوا و فضا سپاه و امداد هوایی هلال احمر در این منطقه قدردانی کرد و گفت: در طول مدت این آتش‌سوزی یک بالگرد آبپاش و یک بالگرد برای هلی‌برد نیروها در منطقه فعالیت داشت که جای قدردانی دارد.

    حیدری با بیان اینکه میزان خسارت وارده در حال بررسی است، گفت: بنا بر اظهارات کارشناسان مربوطه احتمال می‌رود در این حادثه که ۴ روز به‌طول انجامید حدود ۵۰۰ هکتار از وسعت منطقه دچار حریق شده باشد. که بیشتر این خسارت به مراتع بوده و حدود ۵ الی ۶ درصد به درختان و جنگل آسیب وارده شده است.

    وی در پایان گفت؛ جهت کنترل و مدیریت بهتر موضوع با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شد تا مدتی بعد از مهار آتش‌سوزی دیده‌بان مستقر شود که در صورت شعله‌ور شدن مجدد سریعا اقدامات اطفای حریق صورت بگیرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *