×

عوامل انسانی علت اصلی آتش سوزی ۴ روزه در ارتفاعات پاوه

  • کد نوشته: 26573
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۰
  • 54 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از عوامل انسانی علت اصلی آتش سوزی چهار روزه در ارتفاعات پاوه خبر داد.
    عوامل انسانی علت اصلی آتش سوزی ۴ روزه در ارتفاعات پاوه
  • به گزارش آوی باینگان، افشین یگانه در گفت با خبرنگار مهر در خصوص آتش سوزی رخ داده در منطقه و ارتفاعات «بلبزان» شهرستان پاوه، اظهار کرد: این آتش‌سوزی در عصر روز سه‌شنبه ۱۵ خردادماه آغاز شد که با تلاش ۱۰ ساعته در روز چهارشنبه تا حدودی مهار شد اما با وجود گرمای هوا و وزش باد این آتش سوزی مجدداً در این منطقه ادامه پیدا کرد.

    وی با اشاره به اینکه تمامی نیروهای امدادی برای مهار این آتش سوزی پای کار آمدند، افزود: با تلاش‌های مستمر گروه‌های امدادی از عصر چهارشنبه تاکنون بخش زیادی از آتش سوزی مهار شده است.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه آتش سوزی در حال پیش روی بوده تا به این لحظه آمار دقیقی از میزان خسارت و آتش سوزی مراتع در دست نیست اما بر اساس نظارت بر روند کار اطفا حریق پیش بینی می‌شود تا ظهر فردا آتش سوزی مهار و به اتمام برسد.

    یگانه عنوان کرد: به واسطه صعب العبور و خشن بودن نوع کوه‌هایی که دچار آتش سوزی شدند و همچنین وزش باد بسیار شدید محلی حریق بدون پیش بینی و به صورت ناگهانی تغییر جهت می‌دهد و باعث غافلگیری امداد رسان‌ها در بخش اطفا می‌شود.

    وی با اشاره به بکارگیری ۲ بالگرد امداد رسان در مناطق صعب العبور، بیان کرد: یکی از این بالگردها برای انتقال نیروها به ارتفاعات و دیگری برای انتقال آب از سد داریان به ارتفاعات برای آب پاشی به محور حریق بکار گرفته شده‌اند.

    یگانه در پایان یادآور شد: علت اصلی این آتش سوزی عوامل انسانی و بی توجهی گردشگران و طبیعت‌گردان نسبت به خاموشی کامل آتش‌های درست شده در زمان حضور خود در طبیعت بوده است.

    منبع: مهر
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *