×

آغاز تحول در تجارت مرزنشینان پاوه؛ دست دلالان کوتاه شد

  • کد نوشته: 23465
  • ۱۴۰۲-۰۷-۰۴
  • 236 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه گفت: در ماه باید ۷۰۰ هزار تومان به ازای هرنفر از سوی کارگزاران و تجار به حساب کارت مرزنشینان شهرستان واریز شود.
    آغاز تحول در تجارت مرزنشینان پاوه؛ دست دلالان کوتاه شد
  • به گزارش آوای باینگان، سیدعلاالدین حیدری، معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه، اظهار کرد: مرزنشینی یا همان تجارت مرزنشینان یکی از راهکارهای دولت برای کمک به معیشت و ارتقای سطح درآمدی مناطق مرزی است که طی فرآیند تخفیف گمرگی و مالیاتی به هر نفر عضو مشمول دستورالعمل این طرح، در ماه باید ۷۰۰ هزار تومان تعلق گرفته و به حساب صاحبان کارت مرزنشینی واریز شود.

    وی ادامه داد: واریز این مبلغ برابر قانون و دستورالعمل‌های مربوطه یک الزام است که متأسفانه درگذشته این سهم و حق مرزنشینان غیور از طرف واسطه‌ها به ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته که طرح مذکور را از هدف و مقصد نهایی خود دور کرده بود.

    معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه خاطرنشان کرد: براساس وظایف قانونی، وزارت کشور و فرمانداری‌ها مناطق مرزی روند اجرای دقیق و قانونی این دستورالعمل که تسهیلات مردم محور است، را در دستور کار دارند و تلاش متولیان امر بر این است که روند کار بر معیار حق و بر محور مردم بچرخد.

    وی اضافه کرد: در این راستا طی جلسات مختلف فرمانداری پاوه بر احقاق حق مرزنشینان عزیز و تعلق سهم کامل و بهره‌مندی آن‌ها از همه تسهیلات متعلقه یعنی به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان،  تأکید و براساس مصوبات مربوطه تمامی کارگزاران و تجار استفاده کننده از کارت مرزنشینی را ملزم به واریز مبلغ کامل و قانونی به حساب مردم کرده و مصوب شده که هر کارگزار و تاجری که خلاف مصوبه عمل کرده و حق مرزنشینان را کاملا واریز نکند، از فعالیت در این حوزه بازخواهد ماند و از استفاده آن‌ها از این امتیاز و تخفیفات کارت مرزنشینی جلوگیری بشود.

    حیدری خاطرنشان کرد: بر همین اساس و در راستای احقاق حق مردم و در مسیر درست و قانونی قرار گرفتن این طرح فرمانداری شهرستان پاوه و شخص فرماندار به جد پیگیر این موضوع بوده و از همه عزیزان دارای کارت مرزنشینی درخواست می‌شود که با طمانینه و تدبیر مسوولان امر را در اجرای هر چه بهتر و دقیق‌تر این طرح یاری کرده و ما را تا حصول نتیجه مطلوب صبورانه همراهی کنند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *