×

آیین رونمایی از لوح ثبت ملی و معبر  “گەل باینگان” برگزار شد

  • کد نوشته: 26287
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۴
  • 208 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: آیین پرده برداری از لوح ثبت ملی و همچنین نامگذاری معبر “گەل باینگان” در محل ورودی این معبر با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.
    آیین رونمایی از لوح ثبت ملی و معبر  “گەل باینگان” برگزار شد
  • به گزارش آوای باینگان، عصر روز شنبه ۴ فروردین‌ ماه با حضور خانم پوران درخشنده کارگردان نامی سینما، جمعی از شهروندان محترم باینگان، مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه و جمعی از مسئولین شهرستان پاوه و بخش باینگان، آیین پرده برداری از لوح ثبت ملی و همچنین نامگذاری معبر “گەل باینگان” در محل ورودی این معبر برگزار شد.

    داریوش فرمانی در آیین رونمایی از لوح ثبتی آیین «گَل» در شهر باینگان، اظهارکرد: امروز در باینگان از یکی دیگر از میراث‌های ناملموس استان که به ثبت رسیده رونمایی می‌کنیم. 

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر رونمایی از لوح ثبتی این آیین، یک خیابان هم در باینگان به نام گل نامگذاری شده‌است. 

    لازم به ذکر است آیین همیاری و مشارکت داوطلبانه مردمی در امورات عام المنفعه در منطقه اورامانات، با پایلوت شهر باینگان با نام “آیین گەل باینگان” در تاریخ ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ به شماره ثبت ۲۷۸۳ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور، ثبت ملی شد که با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر و تایید کمیته نامگذاری شهرستان معبری به همین نام تصویب گردید.

    لازم بذکراست اخیرا نیز ساختمان قدیم بخشداری باینگان به عنوان دومین اثر از شهر باینگان و به عنوان میراث فرهنگی غیرمنقول ثبت ملی گردیده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *