×

آیین گرامیداشت روز عصای سفید در جوانرود برگزار شد

  • کد نوشته: 18350
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۵
  • 226 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: آیین گرامیداشت روز عصای سفید روز شنبه با حضور فرماندار جوانرود، مدیران دستگاه‌های اجرایی، خیرین و جمعی از روشندلان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
    آیین گرامیداشت روز عصای سفید در جوانرود برگزار شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا؛ فرماندار جوانرود در این آیین، اشتغال، مسکن، مسائل فرهنگی و ورزشی را از مهمترین مشکلات جامعه نابینایان عنوان کرد و گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی به صورت ویژه پیگیر مشکلات روشندلان باشند.

    «رستگار یوسفی» با گرامیداشت روز عصای سفید با بیان اینکه مسکن از نیازهای ضروری معلولان و روشندلان محسوب می شود، افزود: تاکنون ۵۴ واحد مسکن مهر و ۹ واحد برای خانواده های ۲ معلول احداث شده و علاوه بر این موارد در مناطق روستایی نیز تاکنون ۴۰ مورد مسکن محرومین و ۴۰ میلیون بلاعوض به مناطق روستایی این شهرستان پرداخت شده است.

    وی به مشکلات مسکن برخی از معلولان و روشندلان بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: به شکل های مختلف پیگیر حل مشکلات معلولان و روشندلان هستیم.

    یوسفی به نقش پررنگ خیرین در شهرستان جوانرود اشاره کرد و یادآور شد: نقش خیرین در جامعه روز به روز بیشتر و پررنگ تر می شود و در راستای ساماندهی سمن ها و سازمان های مردم نهاد اقدامات موثری انجام گرفته است.

    رییس سازمان بهزیستی شهرستان جوانرود نیز با گرامیداشت روز عصای سفید با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ پرونده توانبخشی در شهرستان تشکیل شده است، گفت: از این تعداد ۲۴۶ نفر نابینا است که ۱۱۶ نفر نابینای شدید و ۵۸ نفر نیز نابینای مادرزادی هستند.

    «جمال مرادی» افزود: این افراد از مستمری، وسایل کمک توانبخشی، هزینه درمان، دانشجویی، مسکن و سایر موارد برخوردار هستند.

    وی اظهار داشت: اگرچه افراد معلول و نابینا از خدمات خوب بهزیستی بهره مند هستند اما باتوجه به مشکلات اقتصادی و تورم جوابگوی نیازهای این قشر محروم جامعه نیست و از این رو از مسئولان و خیرین انتظار داریم همچنان یارو  یاور محرومین بوده و جامعه هدف بهزیستی را بیش از پیش حمایت کنند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *