×

احداث ۵ باب مخزن ذخیره آب شرب در شهرستان ثلاث باباجانی

  • کد نوشته: 19729
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۲
  • 331 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ثلاث باباجانی از ساخت پنج باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب طی ۱۱ ماه گذشته خبر داد.
    احداث ۵ باب مخزن ذخیره آب شرب در شهرستان ثلاث باباجانی
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی رحمانی” با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در یازده ماه گذشته گفت: در این مدت نسبت به احداث پنج باب مخزن ذخیره در شهر میرآباد و روستاهای تپه خرگوشان، گزنه، قلقله، گره کبود به ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب اقدام شده است.

    وی همچنین از ساخت دو مخزن ۵۰۰ و ۱۵۰ متر مکعبی در روستای شیخ صله طی ماه‌های آینده خبر داد.

    رحمانی اضافه کرد: این امور طی یازده ماه گذشته هزار و ۹۵۲ حادثه آب و فاضلاب را مرتفع نمود که از این تعداد هزار و ۳۶۶ مورد مربوط به بخش آب و ۵۸۶ مورد مربوط به حوادث بخش فاضلاب است.

    به گفته رحمانی اقدام برای آبرسانی سیار به ۴۵ روستا و شهر میرآباد به میزان ۳۲ هزار و ۲۲۰ متر مکعب طی یازده ماه گذشته، اصلاح و بازسازی هزار و ۴۰۰ متر از شبکه توزیع شهر میرآباد و روستای کانی دانیال با همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و اهالی روستای فوق، نصب ۷ عدد فشار شکن آنلاین در نقاط مختلف شهر تازه آباد به منظور مدیریت شبکه توزیع آب، ساخت ۸ باب حوضچه شیرآلات به جهت تخلیه راحت تر آب شهر تازه آباد از دیگر اقدامات این امور است.

    رحمانی از برنامه‌های عملی شده در این شهرستان به شستشوی شبکه توزیع شهر تازه آباد به طول ۴۰ کیلومتر، تعویض ۲۱ مورد پمپ و شناور، تعمیر و نصب ۷ مورد تابلو برق در ایستگاه‌های پمپاژ شهرستان،  ایمن سازی ۷ ترانس برق و تهیه و نصب مخزن ۶ هزار لیتری جهت ذخیره آب ژاول اشاره کرد.

    سرپرست امور آبفا شهرستان ثلاث باباجانی از پیشرفت ۷۰ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر به همت همکاران حوزه معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب خبر داد و خاطرنشان ساخت: به منظور رفع حوادث و جلوگیری از پس‌زدگی فاضلاب به منازل و معابر و ایجاد زحمت برای شهروندان گرامی ۶.۲۷ کیلومتر شستشو و لایروبی شبکه فاضلاب و تعویض ۱۳ مورد دریچه منهول انجام شد.

    وی بر کنترل و پایش مستمر سلامت آب شرب در شهرها و روستاهای شهرستان تاکید نمود و انجام هزار و ۴۴۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی، ۹۶ مورد نمونه برداری شیمیایی، ۱۶ مورد بیولوژی را از اقدامات انجام شده در این راستا دانست.

    به گفته رحمانی طی یازده ماه گذشته مطالعات آب‌یابی در شهر‌های تازه آباد و میرآباد و روستاهای شیخ صله فیات و بانی پاریاب انجام و حفر ۴ حلقه چاه آبرفتی در شهر میر‌آباد تایید شد، همچنین با اتصال خط انتقال روستای قلقله به مخزن اصلی شهر تازه آباد به طول هزار و ۵۰۰ متر مشکل این روستا مرتفع شد.

    وی دیگر اقدامات امور آبفا شهرستان ثلاث باباجانی را تهیه ۳۶۰ متر لوله فولادی جهت اجرای خط انتقال دوم چشمه میرهومر عنوان کرد.

    منبع: پاون

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *