×

 از زرق و برق بازارچه مرزی تا کباب ماهی لذید سفیدبرگ در جوانرود

  • کد نوشته: 22422
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۳
  • 339 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: جوانرود، شهرستانی واقع در شمال غربی کرمانشاه است که هر ساله به واسطه بازارچه مرزی پُر زرق و برقش و طعم لذیذ کباب ماهی سفید برگ آن، گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.
     از زرق و برق بازارچه مرزی تا کباب ماهی لذید سفیدبرگ در جوانرود
  • به گزارش آوای باینگان، سیروس بهرامی -رئیس اداره میراث فرهنگی جوانرود- در گفت‌وگو با ایسنا، از جاذبه‌های این شهرستان برای گردشگران در ایام نوروز گفت و اظهار کرد: بازارچه مرزی، مناطق طبیعی بکر و زیبا و خوراک‌های خوشمزه از جمله شاخص‌های مهم این شهرستان است که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

    وی ادامه داد: باتوجه به هم مرز بودن جوانرود با کشور عراق، بازارچه‌ای مرزی در داخل این شهر قرار دارد که کالاهای مختلف به‌ویژه لوازم خانگی را با حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان‌تر از بازار به خریداران عرضه می‌کند، برای همین هر ساله در ایام نوروز گردشگران زیادی هستند که برای خرید از این بازارچه به جوانرود سفر می‌کنند.

    رئیس میراث فرهنگی جوانرود یادآور شد: این گردشگران علاوه بر خرید از بازارچه مرزی به سایر مناطق تفریحی و طبیعی این شهرستان هم سری می‌زنند که از جمله آنها می‌توان به مناطق تفرجگاهی سفید برگ و شبانکاره اشاره کرد.

    وی ادامه داد: این دو منطقه دارای رودخانه‌های خروشان و باغات فراوانی هستند و مردم محلی در آنها  مزرعه‌های پرورش ماهی و رستوران‌هایی راه‌اندازی کرده‌اند که کباب ماهی آن معروف شده است.

    رئیس میراث فرهنگی جوانرود یکی دیگر از مناطق گردشگری این شهرستان را شروینه اعلام و اظهار کرد: این منطقه گردشگری و روستایی که در اطراف آن قرار گرفته، فضایی بکر و بی‌نظیر برای افراد علاقمند به طبیعت است.

    وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های ذیربط در این شهرستان برای پذیرش گردشگران نوروزی در آماده باش هستند، عنوان کرد: در این شهرستان یک میهمانپذیر، یک هتل آپارتمان، شش خانه مسافر مجوز دار و یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در روستای حوری آباد داریم که  در ایام نوروز میزبان گردشگران خواهند بود.

    به گفته این مسئول، در ایام نوروز سال گذشته حدود ۶۷۰ هزار میهمان نوروزی از این شهرستان بازدید کردند که پیش‌بینی می‌شود، این رقم برای نوروز پیش رو افزایش پیدا کند.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *