×

اطلاعیه مرکز بهداشتی درمانی باینگان به کلیه خانوارهای سطح شهر

  • کد نوشته: 14503
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۳
  • 353 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: چندی است معضل دفع غیر بهداشتی فضولات حیوانی در سطح شهر و روستاها و بی توجهی برخی از دامداران نسبت به این موضوع صور اخطاریه ای بهداشتی به کلیه دامداران را لازم الاجرا کرد.
    اطلاعیه مرکز بهداشتی درمانی باینگان به کلیه خانوارهای سطح شهر

  • بسمه تعالی

    آوای باینگان: اطلاعیه مرکز بهداشتی درمانی باینگان به کلیه خانوارهای سطح شهر و روستاهای تحت پوشش

    چندی است معضل دفع غیر بهداشتی فضولات حیوانی در سطح شهر و روستاها و بی توجهی برخی از دامداران نسبت به این موضوع، صدور اخطاریه ای بهداشتی به کلیه دامداران را لازم الاجرا کرد.

    افراد جامعه باید به این باور برسند که علاوه بر رعایت موازین بهداشت فردی ملزم به حفظ بهداشت محیط پیرامون خود هستند. یکی از موارد مهم در زمینه حفظ و ارتقای سلامت افراد جامعه جمع آوری، انتقال و دفع صحیح و بهداشتی زباله و فضولات حیوانی می باشد.
    در همین راستا توصیه می شود:

    ۱- حتی الامکان فضولات حیوانی از کوچه ها بصورت روزانه جمع آوری گردد.

    ۲- حتی الامکان فضولات حیوانی جمع آوری شده را به ساعت ۸-۶ صبح ( هنگام مراجعه ماشین جمع آوری زباله) موکول کنید و نیز از قرار دادن هر گونه زباله خانگی و فضولات اطراف سطل زباله که امکان پراکنده شدن آن توسط سگ های ولگرد و گربه وجود دارد بپرهیزید.

    ۳- از تلنبار نمودن فضولات کنار رودخانه ها و محیط های باز روستایی جدا بپرهیزید و از آن برای تهیه کمپوست (کود حیوانی) استفاده کنید.

    همانطور که مستحضرید تلنبار نمودن فضولات حیوانی و زباله خانگی در معابر عمومی تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و طبق قانون مجازات اسلامی ماده ۶٨۸ جرم محسوب و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

    لذا خواهشمندیم جهت حفظ سلامت شهر و روستاهایمان از ایجاد هر گونه آلودگی و منظره زشت که سلامت افراد جامعه را به مخاطره می اندازد بپرهیزید.

    مرکز بهداشتی درمانی باینگان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *