×

بارش باران تا روز چهارشنبه در استان ادامه می یابد/کاهش ۷درجه ای دمای هوا

  • کد نوشته: 12115
  • ۱۳۹۵-۱۲-۲۹
  • 1227 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی از اوایل صبح امروز (یکشنبه) به جو استان، گفت: پیش بینی می شود بارش ها کم و بیش تا روز چهارشنبه ادامه داشته باشد.

    بارش باران تا روز چهارشنبه در استان ادامه می یابد/کاهش ۷درجه ای دمای هوا
  • به گزارش آوای باینگان علی محمد زورآوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و ضمن کاهش نسبی دمای هوای روزانه، در بعضی ساعات سبب وزش باد، بارندگی و رعد و برق در سطح استان می گردد.
    وی افزود: پیش بینی می شود شدت بارش طی امروز تا اواسط فردا (دوشنبه) باشد که این بارش ها برای نیمه جنوبی و غربی نظیر قصرشیرین، سرپل ذهاب، تازه آباد و گیلانغرب و همچنین شهرستان های واقع در منطقه اورامانات نمود بیشتری داشته باشد.
    زورآوند ادامه داد: بارش های این سامانه علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است در برخی نقاط با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار تگرگ نیز همراه گردد.
    معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه همچنین از کاهش پنج تا هفت درجه ای دمای هوا در نقاط مختلف استان طی امروز و نسبت به روز گذشته خبر داد و گفت: دمای شبانه نیز تا اواسط هفته بین پنج تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت.
    وی ادامه داد: با کاهش دمای هوا ممکن است در روز سه شنبه (اول فروردین) بارش در گردنه ها و نواحی سردسیر استان به شکل برف نیز مشاهده شود.
    زورآوند خاطرنشان کرد: همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه امکان تشکیل مه صبحگاهی بخصوص در نواحی سردسیر، کوهستانی و حواشی رودخانه ها دور از انتظار نیست.
    معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گرمترین نقطه استان طی امروز را سومار با دمای ۱۹ درجه بالای صفر عنوان و اظهار کرد: امشب نیز سنقر و کلیایی با حداکثر دمای یک درجه بالای صفر سردترین نقطه استان خواهد بود.
    وی همچنین حداکثر دمای هوای امروز شهر کرمانشاه را ۱۱ درجه بالای صفر و حداقل دمای هوای امشب را نیز پنج درجه بالای صفر عنوان کرد.
    زورآوند در پایان از مسافران نوروزی که وارد استان شده اند خواست در حد امکان امروز و فردا را در اماکن مسقف گذرانده و از اسکان در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *