×

سید علاالدین حیدری
تدبیری که باید از آن درس آموخت

  • کد نوشته: 13703
  • ۱۳۹۷-۰۶-۱۲
  • 2191 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: در لابلای سیل خبرهای ناخوشایند این روزها ، خبری توجهم را جلب نمود و آن ، انتصاب یک استاد کرد اهل سنت اهل شهر شاهو استان کرمانشاه بنام دکتر حسینی بعنوان رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه بوعلی همدان بود .

    تدبیری که باید از آن درس آموخت
  • فارغ از اینکه دکتر حسینی شایستگی هایش بسیار بالاتر و بیشتر از این انتصاب می باشد اما نفس انتصاب مسرت بخش و امیدوار کننده بود .
    اینکه یک اهل سنت در استانی که حتی یک بومی اهل سنت ندارد می تواند به ریاست دانشکده ای برسد ، نشانه ی اینست که انتصاب شایستگان اهل سنت خط قرمز نبوده و نیست .

    اینکه یک اهل سنت در استان همدان به جایگاه ریاست دانشکده ای می رسد موید فهم درست و منطقی مدیران همدان است که در کنار فرهنگ والای مردم همدان، ظرفیت چنین تدابیری را دارند .

    اهل سنت بعنوان شهروندان ایرانی وفادار به نظام به درازای تاریخ در کنار دیگر هموطنان نوای خوش وطن را نواخته اند .
    اهل سنت در همه صحنه های این مرز و بوم با خون خود نقش آفریده اند و هیچگاه فارغ از ایران و ایرانی نبوده اند.
    اهل سنت با تقدیم قریب ۱۲ هزار شهید و چندین هزار ایثارگر ، وفا و تعهد خود به نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران را به اثبات رسانده اند .
    بزرگان نظام همواره بر برادریها تاکید کرده و بر آن صحه می گذارند .
    سیاستگذاران سیاسی و امنیتی کشور بر وحدت و انسجام تاکید داشته و دارند .
    نگاه رهبری و رئیس جمهور به اهل سنت همیشه بر مبنای اتحاد و برادری بوده و هست .
    هیچ تحلیلی به حاشیه بردن اقوام و مذاهب ایرانی و اهل سنت را به نفع امنیت پایدار ملی نمیداند و هیچوقت آنرا به مصلحت ندانسته اند .
    قوانین اساسی و موضوعه کشور و نیز منشور حقوق شهروندی موید این یکی بودنهاست .
    اما چرا ؟؟….

    هرگاه دولتی و یا مدیرانی دغدغه ی مصلحت و امنیت ملی این کشور را داشته اند و یا حرکت بر محور منویات مقام معظم رهبری را در اولویت برنامه هایشان گذاشته اند، قدمهایی در راستای تقویت این انسجام و همرنگی و همدلی همه آحاد جامعه برداشته و شاید بتوان گفت بوضوح ضریب امید و امنیت را در میان جامعه تقویت کرده اند.

    با وزیدن نسیم تدبیر و امید و پرداختن دکتر روحانی به مقوله مطالبات اقوام و مذاهب ایرانی و اهل سنت ، امید به تدبیرهای شایسته دولتمردان ، افزایش یافت .

    هرچند تحقق این مطالبات و بهره گیری از شایستگان اهل سنت در حد شعار باقی ماند ولی تدابیری از این دست موجب تقویت روحیه جامعه اهل سنت می گردد.

    اما چرا در تهران ، همدان و… نخبگان اهل سنت می توانند در جایگاه مدیریتی قرار بگیرند. اما در استان کرمانشاه علی رغم داشتن جمعیتی قریب ۳۰ درصدی ، هنوز یک تابو است جای سئوال و بسی تعجب دارد .

    اینکه علی رغم تاکیدات رهبری و رئیس جمهور و نیز نگاه مثبت امنیتی به بکارگیری شایستگان اهل سنت هنوز در استان کرمانشاه جای خالی این تدابیر را می بینیم ، جای تامل دارد .

    قطعا بکارگیری نخبگان اهل سنت استان کرمانشاه در مدیریتهای استانی تقویت کننده امید و همدلی و نیز بالابرنده ضریب امنیت پایدار ملی بوده و می تواند بسترساز وحدت و فراهم کننده توسعه پایدار باشد.

    فرصت حضور مهندس بازوند بعنوان نماینده عالی دولت و مدیری توانمند و تلاشگر ، و نیز دکتر الهی تبار معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مدیری خوش فکر و با سعه صدر را مغتنم می شماریم و امیدواریم شاهد اقداماتی مثبت و گامهایی اساسی و امیدبخش در این زمینه باشیم .

    نویسنده: سید علاالدین حیدری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *