×

تردد ۲۵ هزار نفر از مرز شوشمی پاوه

  • کد نوشته: 23735
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۷
  • 164 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۲۵ هزار نفر از مرز شوشمی پاوه از زمان بازگشایی این مرز تاکنون خبر داد.
    تردد ۲۵ هزار نفر از مرز شوشمی پاوه
  • به گزارش آوای باینگان، فریبرز کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی مرز شوشمی برای تردد مسافرین از تیر ماه امسال، افزود: خوشبختانه استقبال خوبی برای تردد از این مرز صورت گرفته و از زمان بازگشایی شوشمی تا کنون ۲۵ هزار و ۲۱۵ نفر از این مرز تردد داشته اند.

    وی با بیان اینکه برای بازگشایی مرز شوشمی زیرساخت‌های موقت پایانه‌ای در این مرز ایجاد شده، تاکید کرد: این زیرساخت‌ها در حال حاضر جوابگوی نیاز تردد روزانه از این مرز هست، اما در بلندمدت برای اجرای زیرساخت‌های دائمی پایانه‌ای در شوشمی برنامه داریم.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اجرای زیرساخت‌های دائمی در پایانه مرزی شوشمی را منوط به تعیین تکلیف طرح جامع این مرز دانست و اظهار کرد: طرح جامع مرز شوشمی اکنون در شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور مطرح شده و در انتظار تایید نهایی است.

    به گفته کرمی، اجرای هر طرحی برای زیرساخت‌های دائمی مرز شوشمی و تامین اعتبارات لازم برای آن باید در قالب طرح جامع دیده شود و به محض تایید نهایی برنامه‌های زیرساختی آغاز خواهد شد.

    وی با بیان اینکه طرح جامع مرز شوشمی در محوطه ۱۶ هکتاری دیده شده است، خاطرنشان کرد: در فاز اول محدوده حدود هفت هکتاری عملیاتی خواهد شد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه سالن ترانزیتی، امکانات رفاهی و … را از جمله زیرساخت‌هایی دانست که برای پایانه مرزی شوشمی در نظر گرفته شده و یادآور شد: دو جاده دسترسی شامل یک جاده برای تردد کامیون و یک جاده برای تردد مسافر نیز دیده شده که جاده باری در حال حاضر در حال استفاده است و جاده تردد مسافری نیز زیرسازی شده و کارهای آسفالت آن باقی مانده است.

    کرمی با اشاره به حجم قابل توجه حمل بار از مرز شوشمی، از تردد بیش از ۱۴ هزار و ۴۲۰ دستگاه ناوگان باری سنگین از این مرز از ابتدای سال جاری خبر داد که بیش از ۱۴۸ هزار تن بار را جابجا کرده است.

    مرز شوشمی بعد از سال‌ها پیگیری، ششم تیر ۱۴۰۲ با حضور مسئولین کرمانشاه و کردستان عراق برای تردد مسافر بازگشایی شد.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *