×

توجه به گردشگری تنها راه توسعه اورامانات است

  • کد نوشته: 25422
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۵
  • 174 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان روانسر تاکید کرد: گردشگری تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه منطقه جهانی هورامان/ اورامانات است
    توجه به گردشگری تنها راه توسعه اورامانات است
  • به گزارش آوای باینگان، داریوش فرمانی روز چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه در اولین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان روانسر با اشاره به اهمیت نوروز در فرهنگ ایرانی اسلامی اظهار کرد: شهرستان روانسر به عنوان دروازه ورود به منطقه جهانی اورامانات از اهمیت ویژه ای در استقبال از مهمانان نوروزی دارد و امیدواریم در ستاد خدمات سفر امسال روانسر متفاوتی را ببینیم.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، افزود: با رعایت شأن ماه رمضان برنامه‌های خاصی با عنوان افطار تا سحر تدارک دیده شود که بتواند الگوی کشوری باشد.

    او ادامه داد: سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی موضوع بسیار مهمی است که باید در این ایام به شکل ویژه دیده شود.

    فرمانی گفت: گروه‌های نظارتی روزانه از تاسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی استان بازدید می‌کنند که مشکلی به لحاظ ارائه خدمات از جمله آویزها، شیرآلات و مایع بهداشتی نداشته باشد. 

    او در ادامه به برپایی بازارچه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات و غذاهای بومی و محلی در ورودی شهرها اشاره و تصریح: در بحث بازارچه‌های صنایع‌دستی باید دو مقوله بازارچه موقت نوروزی و بازارچه دائمی به عنوان تکلیف دولت در ورودی شهرها مورد توجه قرار گیرد.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه شهر روانسر ورودی منظر جهانی هورامان/ اورامانات است، ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

    او افزود: وجود اثر طبیعی بسیار شاخصی همچون غار قوری قلعه در شهرستان اهمیت توجه به خدمات‌دهی مناسبت به گردشگران را بیشتر کرده است.

    فرمانی اظهار کرد: نصب تابلوهای راهنمای آثار تاریخی و گردشگری به ماندگاری مسافر در شهرستان کمک می‌کند.

    همچنین سعدی مصطفی‌زاده، فرماندار روانسر در این جلسه اظهار کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه کشور و منطقه جهانی هورامان/ اورامانات توجه به مقوله گردشگری است.

    فرماندار روانسر افزود: تقویت بایدها و باورها در حوزه گردشگری و جلب مشارکت مردم در توسعه گردشگری در منطقه اورامانات بسیار مهم و اثرگذار است.

    او ادامه داد: برای ایجاد گفتمان سازی در لایه‌های اجتماعی و توجه به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فرصت بسیار مهمی است که می‌تواند به رونق گردشگری منطقه کمک کند.

    مصطفی‌زاده با بیان اینکه زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری در شهرستان روانسر فراهم است، تصریح کرد: با محوریت عقلانیت و تبلیغات مناسبت می‌توان به رونق گردشگری شهرستان کمک کرد.

    فرماندار روانسر با بیان اینکه کار در حوزه گردشگری یک سرمایه‌گذاری پر سود برای شهرستان است، تاکید کرد: حفظ میراث‌فرهنگی، توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی سه کلید واژه توسعه گردشگری در شهرستان روانسر هستند.

    او با بیان اینکه باید یک آسیب شناسی از خدمات سفر در سال گذشته داشته باشیم، افزود: باید با تشکیل مستمر جلسات ستاد و کمیته‌های زیر مجموعه نقاط قوت تقویت شده و ضعف‌ها رفع شود تا شاهد برگزاری یک پیک سفر بسیار خوب در شهرستان باشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *