×

توسعه ارتباطات پاوه و اورامانات با احداث ۱۹۵ کیلومتر فیبرنوری

  • کد نوشته: 15342
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲
  • 328 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، احداث فیبرنوری از مسیر کرمانشاه تا پاوه و اورامانات را سرآغاز دگرگونی و توسعه اورامانات برشمرد و گفت: طی این طرح 187 کیلومتر فیبرنوری از کرمانشاه تا مرز استان کردستان و 8 کیلومتر تا مرز عراق احداث شده است.
    توسعه ارتباطات پاوه و اورامانات با احداث ۱۹۵ کیلومتر فیبرنوری
  • به گزارش پایگاه خبری آوای باینگان به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ارتباطی منطقه پاوه و اورامانات ضمن اشاره به نقش مهم ارتباطات در دنیای امروز، بیان کرد: ارتباطات تنها به مکالمه و جستجوی اخبار محدود نمی‌شود بلکه همانطور که می‌دانیم در ایام بیماری کرونا نقش کلیدی را برای  دانش آموزان و دانشجویان دارد.

    وی افزود: برقراری اینترنت و ارائه مودم رایگان در تمام مدارس شهری و ۱۸۰۰ مدرسه روستایی و همچنین اتصال رایگان تمام دانشگاه‌ها و اساتید به شبکه آموزش از جمله خدماتی است که با تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه ارتباطات استان صورت گرفته و بر این اساس استان کرمانشاه جز استانهایی است که دارای بیشترین درصد اتصال مدارس به اینترنت می باشد.

    بهنیا تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سرمایه‌گذاری شده که دستاورد این سرمایه‌گذاری، برقراری فیبرنوری در تمامی شهرهای استان از دو مسیر جداگانه، ایجاد پوشش خدمات نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه در شهرهای استان، برخورداری تمامی روستاها از تلفن ثابت و پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ۲۲۲۰ روستا است.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، اظهار کرد: از جمله خدمات ارزنده وزارت ارتباطات برای شناسایی نقاط فاقد ارتباط، اجرای طرح پایش و بازدید میدانی در ۱۸۸۲ روستای استان است که با اجرای این طرح وضعیت دقیق روستاها بررسی و برای تکمیل، ارتقاء و توسعه ارتباطات در ۳۹۳ روستا برنامه‌ریزی‌های اولیه انجام شده است.

    بهنیا در ادامه احداث ۱۹۵ کیلومتر فیبر نوری از مسیر کرمانشاه تا پاوه و اورامانات را سرآغاز دگرگونی و توسعه اورامانات برشمرد و گفت: طی این طرح ۱۸۷ کیلومتر فیبرنوری از کرمانشاه تا مرز استان کردستان و ۸ کیلومتر تا مرز عراق احداث شده است.

    براساس این گزارش، جلسه بررسی مسائل و مشکلات ارتباطی منطقه پاوه و اورامانات با حضور شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه و آرش لهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مدیران حوزه ICT استان در محل فرمانداری روانسر تشکیل شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *