×

ثبت اطلاعات شبکه توزیع آب شهر پاوه با استفاده از سیستم GIS

  • کد نوشته: 25087
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۵
  • 184 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر امور آب و فاضلاب پاوه از ثبت اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه توزیع آب این شهر با استفاده از سیستم GIS خبر داد.
    ثبت اطلاعات شبکه توزیع آب شهر پاوه با استفاده از سیستم GIS
  • به گزارش آوای باینگان، شهریار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه توزیع آب شهر پاوه به صورت کامل ثبت شده و همچنین حدود ۳۵ درصد از اطلاعات نقاط مکانی مشترکین نیز تاکنون برداشت شده است.

    وی افزود: امروزه با وجود رایانه، روند تجزیه و تحلیل و تلفیق اطلاعات مکانی وارد مرحله نوینی شده که شکل تکامل یافته آن به نام سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای اکثر متخصصین شناخته شده است.

    مدیر امور آبفای شهرستان پاوه تصریح کرد: GIS بستری برای ذخیره، نگهداری، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی است که استفاده از آن جز مهمترین ابزارهای مدیریت کارآمد در شرکت‌های خدمات رسان از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب محسوب می‌شود.

    احمدی با اشاره به گستردگی دامنه‌ی فعالیت شرکت آب و فاضلاب و تعدد دریافت کنندگان خدمات این شرکت که عموماً شهروندان هستند، گفت: شرکت آبفا برای انجام فعالیت‌های خود در بخش‌های مختلف که شامل بهره برداری از شبکه، اطلاعات مهندسی و توسعه، درآمد و مشترکین، برنامه ریزی و بهبود مدیریت است، همواره با حجم زیادی از اطلاعات مکانی و توصیفی روبه رو است.

    وی ادامه داد: این اطلاعات زمانی مورد استفاده مفید قرار می‌گیرند که با نقشه‌های دقیق و بهنگام از شبکه، تأسیسات و نهایتاً نوعی یکپارچه سازی و مکانیزه نمودن اطلاعات، همراه باشند.

    احمدی خاطر نشان کرد: به کار بردن این دانش سرعت در ارائه خدمات، صرفه جویی در هزینه و زمان و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد. لذا فناوری سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) می‌تواند به عنوان یکی از پرکاربردترین دانش‌ها در مهندسی آب و فاضلاب مورد استفاده قرار گیرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *