×

ثلاث باباجانی پربارش ترین شهر استان کرمانشاه

  • کد نوشته: 18973
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۶
  • 309 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارش حدود ۶۶ میلی متری باران در سال زراعی جاری، گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل که بیش از ۱۳۷ میلی متر بوده است، ۵۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
    ثلاث باباجانی پربارش ترین شهر استان کرمانشاه
  • به گزارش آوای باینگان، علی محمد زوراوند روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: میانگین بارش های سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ استان از اول مهر تا ۱۵ اذر در مقایسه با دوره بلند مدت نیز ۴۱ درصد کاهش داشته است.

    وی با بیان اینکه بارش‌های امسال تمام شهرهای استان کرمانشاه نسبت به سال قبل کاهش داشته است، افزود: بیشترین کاهش مربوط به ماهیدشت و سومار با ۷۴ درصد و کمترین کاهش نیز مربوط به ثلاث باباجانی با ۱۰ درصد بوده است.

    زوراوند تاکید کرد: نکته قابل توجه مربوط به کاهش بارش های امسال نسبت به سال قبل در شهرستان های کرمانشاه، روانسر، اسلام آبادغرب، سرارود، قصرشیرین، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرندغرب، حمیل، کوزران، گهواره و گواور بوده که بین ۵۰ تا ۷۳ درصد کاهش داشته اند.

    ثلاث باباجانی پربارش ترین شهر استان

    معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه ثلاث باباجانی با ۱۳۷ میلی متر بارندگی را پربارش ترین شهر استان در سال زراعی جاری معرفی کرد و گفت: پاوه با ۱۲۶ میلی متر و جوانرود با حدود ۹۰ میلی متر در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

    وی همچنیین از سومار با ۳۱ میلی متر بارش، قصرشیرین با ۳۲ میلی متر و حمیل با ۳۶ میلی متر به عنوان کم بارش ترین نقاط استان از ابتدای مهر تا ۱۵ آذر ۱۴۰۰ یاد کرد.

    زوراوند میانگین بارش سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه را نیز ۶۸.۶ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل که ۱۴۸.۶ میلی متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

    ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه

    وی در ادامه با اشاره به صاف بودن هوای اغلب نقاط استان طی امروز و فردا، گفت: از روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به جو منطقه انتظار می رود شاهد بارش هایی برای شهرهای مختلف باشیم.

    زورآوند اضافه کرد: وزش نسبتا شدید باد، رعد و برق و کاهش دما از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی است که اطلاعات دقیق تر آن به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *