×

جذاب‌ترین مقاصد زمستانی اورامانات کدامند؟

  • کد نوشته: 25116
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۵
  • 208 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: شاید خیلی‌ها فکر کنند جذابیت‌های منطقه اورامانات تنها در فصل بهار و تابستان خودنمایی می‌کند، اما زیبایی‌های این منطقه در فصل سرد سال هم کم نیست.
    جذاب‌ترین مقاصد زمستانی اورامانات کدامند؟
  • به گزارش آوای باینگان، سیف الله رنجبر مدیر پایگاه جهانی اورامانات کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به طبیعت چشم نواز منطقه اورامانات در همه فصول سال، اظهارکرد: بیشتر گردشگرانی که به اورامانات سفر می کنند، معمولا فصل بهار یا تابستان و برخی هم پاییز را انتخاب می کنند، اما این منطقه در فصل زمستان هم زیبایی هایی دارد که می تواند چشم ها را خیره و مسحور خود کند.

    وی افزود: در فصل زمستان پوشیده شدن ارتفاعات از برف و خانه های پلکانی با معماری اصیل و سنتی، فضایی بسیار زیبا را پیش روی بییندگان ترسیم می کند.

    مدیر پایگاه جهانی اورامانات تصریح کرد: یکی از جذابیت های مهم این منطقه در فصل زمستان کوهستان مرتفع و سر به فلک کشیده شاهو است که معمولا کوهنوردان زیادی از داخل و خارج از استان در فصل زمستان برای صعود به آن به اورامانات می آیند.

    وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه شاهو یک کوهستان جوان و دارای صخره های تند است، به همه کوهنوردان توصیه می شود حتما به همراه یک مربی و یا بلد محلی صعود به این کوهستان را انجام  دهند تا دچار چالش و خطر نشوند.

    رنجبر در ادامه عنوان کرد: هرچند اورامانات منطقه ای کوهستان و سرد در فصل زمستان است، اما در بخش های جنوب غربی پاوه (باینگان) و ثلاث باباجانی آب و هوایی معتدل دارد و می تواند مقصد خوبی برای گردشگرانی باشد که به دنبال چنین شرایط آب و هوایی هستند.

    وی تصریح کرد: شاید بسیاری از گردشگران هم تصور دارند که به واسطه شرایط آب و هوایی کوهستانی این منطقه در فصل زمستان راه های آن پوشیده از برف و امکان تردد در آن وجود ندارد، درحالیکه دستگاه های خدمات رسان همچون راهداری و… با بارش اولین برف برای پاکسازی جاده ها اقدام می کنند، برای همین در سالهای اخیر در معدود زمانی جاده های این منطقه بسته بوده است.

    وی در ادامه تاکید کرد: برخی از روستاهای اورامانات در این فصل از سال مقصدی بسیار جذاب برای گردشگران خواهند بود که از جمله آنها می توان به روستای کانی کچگینه در روانسر، شبانکاره در جوانرود، نسمه، خانقاه و زردویی در پاوه اشاره کرد.

    رنجبر یادآور شد: در بخش هایی از این منطقه مانند سه راهی بین جوانرود و روانسر (روستای بنچله) هم بواسطه شرایط کوهستانی آن هنگام بارش برف فضاهای خوبی برای انجام بازیهای زمستانی ایجاد می شود. هرچند در این منطقه زیرساختی برای انجام بازیهای زمستانی وجود ندارد، اما هنگام بارش برف تجمع های چند صد نفری را برای انجام برف بازی و سرسره بازی شاهدیم.

    مدیر پایگاه جهانی اورامانات در بخش پایانی این گفت و گو یادآور شد: با وجود اینکه زمستان در اورامانات با چالش ها و سختی هایی همراه است، اما زیبایی های آن نمود بیشتری دارد.

    به گفته این مسئول، تمام مراکز اقامتی، پذیرایی و خدماتی اورامانات در فصل زمستان هم به گردشگران خدماتی حتی با تخفیف ارائه می دهند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *