×

جشنواره آیین‌های هنری ورزشی اورامانات در جوانرود برگزار شد

  • کد نوشته: 24380
  • ۱۴۰۲-۰۹-۱۷
  • 294 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: جشنواره آیین‌های فرهنگی، هنری و ورزشی منطقه اورامانات با برپایی ۱۰ غرفه صنایع‌دستی در شهر جوانرود برگزار شد.
    جشنواره آیین‌های هنری ورزشی اورامانات در جوانرود برگزار شد
  • به گزارش آوای باینگان، باسط رستمی در خصوص این مراسم اظهار کرد: این جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی با همکاری فرمانداری، دانشگاه پیام نور، اداره‌ ورزش و جوانان، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌ها شهرستان با حضور مردم و مسئولین شهرستان جوانرود برگزار شد. 

    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود افزود: در این جشنواره برگزاری تعدادی از بازی‌های بومی و محلی شهرستان، اجرای گروه‌های موسیقی محلی و هلپرکی بخش‌هایی از این برنامه بود که مورد توجه ویژه مردم قرار گرفت. 

    او ادامه داد: این برنامه با هدف ایجاد فضای با نشاط برای مردم شهرستان و معرفی بخشی از ظرفیت‌های منطقه به گردشگران برگزار شده است. 

    رستمی گفت: برگزاری ورکشاپ صنایع‌دستی منطقه از جمله گیوه بافی و ارغوان بافی برای حضار به عنوان بخشی از این مراسم تدارک دیده شده بود. 

    او با بیان اینکه استقبال نسبتا مناسبی از این جشنواره شد، گفت: برپایی ۱۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات در حاشیه جشنواره از جمله برنامه‌های جانبی بود. 

    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود، افزود: برپایی سیاه چادر پخت و عرضه غذاهای بومی و محلی از دیگر موارد انجام شده بود که بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت. 

    او افزود: برپایی غرفه‌های روستا بازار و عرضه محصولات کشاورزی و باغی شهرستان نیز در حاشیه این جشنواره انجام شد. 

    رستمی گفت: شهرستان جوانرود با توجه به دارا بودن بازارچه مرزی به عنوان قطب گردشگری تجاری استان کرمانشاه سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر ایران است. 

    او گفت: یکی از نیازهای شهرستان توجه به سایر ظرفیت‌های گردشگری منطقه است که بتوان ماندگاری گردشگران را در جوانرود افزایش داد. 

    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود در خاتمه تصریح کرد: شهرستان جوانرود به عنوان بخشی از محدوده جغرافیایی منظر جهانی هورامان / اورامانات از طبیعت بسیار زیبا و جذابیت‌های فرهنگی بسیار زیادی برخوردار است که شناساندن این توانمندی‌ها یکی از اهداف مهم این جشنواره بود. 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *