×

دولت به دنبال فعال کردن بازارچه‌های مرزی اورامانات است

  • کد نوشته: 23629
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۱
  • 197 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه‌های مرزی در کرمانشاه گفت: در پی اهتمام و جدیت دولت و با هماهنگی بخش‌های ذیربط دولتی فعال شدن بازارچه‌های مرزی منطقه اورامانات کرمانشاه در دستور کار است و پلیس مرزبانی از این موضوع استقبال می‌کند.
    دولت به دنبال فعال کردن بازارچه‌های مرزی اورامانات است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا؛ سردار «قاسم رضایی» روز یکشنبه در جریان بازدید از شهرستان مرزی پاوه تصریح کرد: بازارچه های مرزی برای تبادل کالا بین مرزنشینان ضروری است و به ثبات منطقه کمک می کند و ما هم ضمن استقبال از این امر، پیشنهاداتی دادیم و تسهیلاتی را فراهم کردیم.

    وی اظهار کرد: تاکید نیروی انتظامی بر بازارچه مرزی تبادل کالا و جایگزینی آن بجای کولبری است که هم دولت و هم مجلس این موضوع را به صورتی قانونی دنبال می کنند.

    وی اضافه کرد: کارت هایی برای مرزنشینان در نظر گرفته شده تا بتوانند در زمان های معین تردد کنند و کالایی را که کاملا تعریف شده بیاورند یا ببرند ولی باید توجه داشت که افراد نمی توانند از هر جایی و در هر زمانی تردد کنند چرا که به این امر تجاوز مرزی گفته شده و قانون آن را رد کرده است.

    اورامانات در کرمانشاه به منطقه‌ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    در منطقه اورامانات شهرستان پاوه ۴۸ کیلومتر و ثلاث باباجانی ۷۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و هم اکنون مرز شوشمی در پاوه و مرز شیخ صله در ثلاث باباجانی فعال است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *