×

راهنمایان دو زبانه در ورودی پاوه مستقر می‌شوند

  • کد نوشته: 26177
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۱
  • 125 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس اداره میراث فرهنگی پاوه از استقرار راهنمایان دو زبانه در ورودی شهر پاوه برای استقبال از گردشگران خارجی در ایام نوروز خبر داد.
    راهنمایان دو زبانه در ورودی پاوه مستقر می‌شوند
  • هادی شریفی در گفت و گو با آوای باینگان، با اشاره به فعالیت حدود ۲۰۰ راهنمای گردشگری در شهرستان پاوه، اظهار کرد: از آنجایی که این شهرستان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در استان کرمانشاه به شمار می‌رود، فعالین و راهنمایان گردشگری زیادی در آن حضور دارند.

    وی خاطرنشان کرد: تعدادی از این راهنمایان به زبان های فرانسه، انگلیسی، ترکی، کره‌ای، فرانسه و عربی مسلط هستند و مقرر شده در ایام نوروز به صورت شیفتی در ورودی شهر پاوه مستقر شوند تا درصورت ورود گردشگران خارجی، استقبال خوبی از آنها  انجام گیرد.

    رئیس میراث فرهنگی پاوه در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای میزبانی از مسافران نوروزی در این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن، تلاش شده تا برنامه هایی که در این ایام برگزار می شود، رنگ و بوی رمضانی به خود بگیرد.

    وی افزود: طبق نشستی که اخیرا با فعالین و راهنمایان گردشگری شهرستان برگزار کردیم، مقرر شد در ماه رمضان برنامه محفل رمضانی را در موزه مردم شناسی پاوه برگزار کنیم.

    شریفی تصریح کرد: این برنامه در شروع ماه مبارک رمضان با برپایی سفره افطاری ساده و با حضور راهنمایان گردشگری، مردم و گردشگران در موزه مردم شناسی برگزار خواهد شد.

    وی تاکید کرد: در این برنامه ضمن اینکه فعالین گردشگری به بیان پیام هایی قرآنی در خصوص فواید روزه داری می پردازند، با پخت آش ها و خوراک های اصیل و بومی منطقه، به معرفی آنها به مردم و گردشگران نیز می پردازیم. 

    رئیس میراث فرهنگی پاوه تصریح کرد: این برنامه ها با همکاری یکی از آموزشگاه های زبان در این شهرستان برگزار می شود.

    به گفته این مسئول، در سطح پاوه یک هتل، سه میهمانپذیر، سه مجتمع گردشگری، حدود ۲۰ اقامتگاه بوم گردی و ۲۵۰ خانه مسافر فعالیت می کنند که همگی آنها میزبان گردشگران نوروزی خواهند بود.

    رئیس میراث فرهنگی پاوه خاطرنشان کرد: این شهرستان تاکنون با برگزاری هفت نشست ستاد خدمات سفر  یکی از شهرستانهای پیشتاز استان برای میزبانی از مسافران نوروزی در بهار رمضانی امسال بوده است. 

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *