×

روستاهای هدف گردشگری پاوه افزایش می‌یابد

  • کد نوشته: 22791
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۱
  • 104 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از معرفی تعداد دیگری از روستاهای این شهرستان برای قرار گرفتن در لیست روستاهای هدف گردشگری خبرداد.
    روستاهای هدف گردشگری پاوه افزایش می‌یابد
  • به گزارش آوای باینگان، هادی شریفی در گفت و گو با ایسنا، یکی از ظرفیت های مهم گردشگری در پاوه را روستاهای آن عنوان کرد و افزود: روستاهای پاوه، با داشتن بافت پلکانی، طبیعت بکر و چشم نواز و مردمی خونگرم و پایبند به آداب و رسوم اصیل، طی سالهای اخیر همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

    وی تصریح کرد: هرچند در حال حاضر تنها سه روستای شمشیر، هجیج و خانقاه به عنوان روستای هدف گردشگری این شهرستان معرفی شده اند، اما تعداد روستاهایی که قابلیت‌های گردشگرپذیری دارند، بیشتر از این تعداد است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی پاوه افزود: در این راستا، روستاهایی که در این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارند، شناسایی و احصاء شده اند که حدود ۱۰ روستا هستند.

    وی ادامه داد: روستاهای تین، زردویی، دودان و ساتیاری در بخش باینگان، روستاهای گلال، نجار، دشه، داریان و دره بیان در بخش مرکزی و روستای شرکان در روستای نوسود، ۱۰ روستای پاوه هستند که قابلیت این را دارند که به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شوند.

    شریفی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر در این روستاها پایه های اصلی گردشگری یعنی زیرساخت های اقامتی، پذیرایی و مراکز عرضه صنایع دستی وجود دارد و همین مسئله هم باعث شده در اواخر هفته و روزهای تعطیل میزبان گردشگران زیادی باشند.

    وی تاکید کرد: روستای “نیسانه” یکی دیگر از روستاهای پاوه است که قابلیت های گردشگری زیادی دارد که تاکنون چندان شناخته نشده، لذا در تلاشیم تا این روستا را نیز به عنوان روستای گردشگری در این شهرستان معرفی کنیم.

    رئیس میراث فرهنگی پاوه یادآورشد: باتوجه به اینکه طرح بازنگری روستاهای هدف گردشگری کشور از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته، ما لیست یازده روستای دارای قابلیت شهرستان را معرفی کرده ایم تا به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شوند.

    وی در ادامه بااشاره به تاثیرات رونق گردشگری در روستاها، گفت: مهاجرت معکوس، افزایش درآمد روستائیان و ایجاد زیرساخت‌ها از مهمترین تاثیرات رونق گردشگری در روستاها است.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *