×

ساماندهی کولبری در قالب یک قانون تا چند ماه آینده ابلاغ خواهد شد

  • کد نوشته: 23756
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۱
  • 202 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی کولبری در قالب یک قانون تا چند ماه آینده ابلاغ خواهد شد.
    ساماندهی کولبری در قالب یک قانون تا چند ماه آینده ابلاغ خواهد شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار مهر، آرش لهونی ظهر شنبه در سفر شهرستانی استاندار به جوانرود در آئین بهره‌برداری گاز رسانی به روستاهای این شهرستان، اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه گازرسانی انجام گرفته که در چهار سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در چهار شهرستان منطقه اورامانات صرف شده است.

    وی به وضعیت خوب گازرسانی در منطقه اورامانات و جوانرود، افزود: طی پیگیری‌های انجام شده در زمینه گاز رسانی این شرایط ایجاد شد که شاخص گازرسانی در حال حاضر از میانگین کشوری فراتر رود.

    نماینده مردم اورامانات با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر شاهد جهش خوبی در زمینه خدمت رسانی بودیم، تصریح کرد: با وجود اقدامات حوزه زیر ساختی اما مسئله اشتغال نیازمند توجه بیشتر است چرا که مردم در این حوزه رضایت کافی را کسب نکردند و به عنوان یک معضل جای کار دارد.

    لهونی خاطر نشان کرد: شهرستان جوانرود نیازمند کارگروه‌های مخصوصی در حوزه اشتغال است چرا که این شهرستان به لحاظ ظرفیت و پتانسیل‌ها از وضعیت خوبی برخوردار بوده که می‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی برای مردم ایجاد کند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله کولبری یکی از مسائل مهم شهرستان‌های مرزی است، بیان کرد: با توجه به اینکه طی ۲ سال گذشته جلسات متعددی با مجلس شورای اسلامی انجام گرفته که نهایتاً در قالب قانون ساماندهی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

    نماینده مردم اورامانات ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئله کولبری در مناطق مرزنشین پیش بینی می‌شود ظرف چند ماه آینده قانون مربوط به آن ابلاغ خواهد شد که با ابلاغ آن تأثیر رو به بهبودی در روند معیشت مردم این مناطق را به همراه خواهد داشت.

    لهونی در پایان با تاکید بر اینکه مهمترین ظرفیت شهرستان جوانرود و مناطق اورامانات ظرفیت مرز نشینی آن است، اضافه کرد: تا زمان ابلاغ قانون ساماندهی کولبری به منظور عدم اخلال در روند معیشت مردم این مناطق تقاضا می‌شود که مساعدت لازم برای کولبران در این مدت انجام گیرد.

    منبع: مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *