×

ساکنان مسکن مهر مولوی جوانرود از کمبود آب شرب گله‌مند هستند

  • کد نوشته: 20857
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۳
  • 310 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: بحران آب و کم آبی در شهرستان جوانرود در راس هرم مشکلات ایستاده و هر ساله این مشکل در روزهای گرم تابستان نمود بیشتری پیدا می کند و در این میان ساکنان مسکن مهر مولوی جوانرود بیشتر از سایر اهالی این شهر با کمبود آب شرب روبرو هستند و از مسوولان درخواست رسیدگی به این موضوع را دارند.
    ساکنان مسکن مهر مولوی جوانرود از کمبود آب شرب گله‌مند هستند
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ مشکل کم آبی در فصل تابستان برای برخی از محله‌های شهر جوانرود همچون مسکن مهر مولوی که در نقاط مرتفع و دور دست قرار دارند به یک داستان قدیمی و تکراری تبدیل شده که این معضل با فرا رسیدن روزهای گرم تابستان شدت بیشتری گرفته است.

    محمدی یکی از اهالی مسکن مهر مولوی گفت: با شروع فصل تابستان مشکل آب در این محله تشدید می شود؛ آب منازل از ساعت ۱۱ الی  ۱۲ صبح قطع و بعضی مواقع تا  ساعت یک شب وصل نمی شود.

    وی افزود: قطعی آب مشکلات زیادی برای ما ایجاد می کند به ویژه که در خانه بچه های کوچک و افراد سالمند داریم، گرمای شدید هوا هم آزاردهنده است و امکان استفاده از کولر با توجه به قطعی آب وجود ندارد.

    یکی دیگر ساکنان مسکن مهر مولوی جوانرود با گلایه از کمبود آب در این محله گفت: آب در مسکن مهر مولوی به صورت طولانی قطع است و برای ما مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و از مسئولان می خواهیم به وضعیت مردم این محله رسیدگی کنند.

    وی می گوید: مردم در این گرمای شدید تابستان چرا باید با مشکل کم آبی هم دست و پنجه نرم کنند.

    شهروندی دیگری می گوید: مردم در محله‌های دیگر شهر جوانرود نیز مشکل کم آبی دارند اما این مشکل در محله مسکن مهر مولوی نمود بیشتری دارد.

    مرادی  گفت: آب یکی از ضروری ترین نیازهای زیستی است که متاسفانه متناسب با این حساسیت برنامه ریزی اصولی در این شهرستان صورت نگرفته است.

    وی می گوید: بدلیل نبود آب تمام ظرف و ظروف و لباس های فرزندانش نیز بدون شست و شو باقی مانده و بر سلامت ساکنان این واحدها تاثیر گذاشته است.

    مدیر آب و فاضلاب شهرستان جوانرود نیز در این رابطه توضیح داد: خشکسالی و کاهش بارندگی و کاهش منابع آبی در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

    «غفار صالحی» افزود: امسال ۵۰ در صد منابع آبی شهرستان جوانرود کاهش داشته و این کاهش اکنون در قطعی های مکرر خود را نشان می دهد.

    وی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: باتوجه به اینکه تمام سعی مسئولان تأمین آب شرب پایدار برای مردم است اما از مردم هم درخواست می کنیم که مدیریت مصرف داشته باشند.

    صالحی خاطر نشان کرد: اهالی مسکن مهر باید منبع ذخیره آب داشته باشند تا در مواقع کمبود آب ازآن استفاده کنند.

    لازم به ذکر است فرماندار جوانرود نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نماینده ویژه رییس جمهور که در سرسرای فرمانداری جوانرود برگزار شد، کمبود آب شرب شهری و روستایی و کاهش منابع ذخیره آبی را از مهمترین مشکلات این شهرستان عنوان کرد.

    «سعدی نقشبندی» با اشاره به مشکل تنش آبی در شهرستان جوانرود افزود: برای رفع مشکل کم آبی شهرستان باید به صورت کوتاه مدت از طریق روستای نوئل به فکر تامین آب شرب و پیگیر سدنوئل که مطالعات آن گنجانده شده است، باشیم.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *