×

سه حلقه چاه غیرمجاز در منطقه «بازان» جوانرود مسدود شد

  • کد نوشته: 18286
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۰
  • 260 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر امور منابع آب منطقه اورامانات استان کرمانشاه گفت: به منظور صیانت از منابع آبی، سه حلقه چاه نیمه عمیق غیرمجاز در روستاهای منطقه بازان در بخش مرکزی جوانرود مسدود شد.
    سه حلقه چاه غیرمجاز در منطقه «بازان» جوانرود مسدود شد
  • به گزارش آوای باینگان، «ایوب ذائبی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تقدیر از دادستان عمومی و انقلاب جوانرود و پرسنل انتظامی، افزود: این چاهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی حفر شده بود که توسط پرسنل گشت و بازرسی امور منابع آب شهرستان روانسر شناسائی و پس از هماهنگی های لازم با مرجع قضائی مسلوب المنفعه شد.

    وی ادامه داد: ضمن نظارت گروه های گشت و بازرسی شهرستان جهت شناسائی چاه های غیر مجاز تا پایان سال جاری به طور قطع پس از اخذ احکام مربوطه از سیستم قضائی با این متخلفین برخورد قانونی خواهد شد و روند انسداد این گونه چاه ها تداوم خواهد داشت.

    مدیر امور منابع آب شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و  ثلاث باباجانی اظهار داشت: بر اساس اجرای  طرح احیا و تعادل بخشی در جلوگیری از برداشت های نامتعارف و غیر مجاز از منابع آب در دشت های استان،  برخورد با متخلفین و برداشت کنندگان، بر اساس قانون بصورت جدی دنبال خواهد شد.

    ذائبی با بیان اینکه برداشت بی رویه و غیرمجاز از آبهای زیرزمینی بدون کنترل میزان برداشت مشکلات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *