×

محمود رستمی تبار
سوزاندن جنگل تا به کی؟

  • کد نوشته: 22922
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۱
  • 390 بازدید
  • ۱ دیدگاه
  • آوای باینگان: قصه سوزاندن مراتع و جنگلها دیگر نیاز به نوشتن ندارد، چرا که دود آن به چشم همه می رود و آسمان آبی را تیره و تار می کند.
    سوزاندن جنگل تا به کی؟
  • پایگاه خبری آوای باینگان– قصه سوزاندن مراتع و جنگلها دیگر نیاز به نوشتن ندارد، چرا که دود آن به چشم همه می رود و آسمان آبی را تیره و تار می کند.

    قصه سوختن جنگل و آن هم از نوع حفاظت شده نگران کننده شده است. سوزاندن آنچه طبیعت برای آن دهها و گاه صدها سال شب و روز نموده است، اسف بار است.

    دوست ندارم وقت خوانندگان را با سخنانی که با یک جستجوی ساده در دسترس است، بگیرم.
    اما خطابم به مسئولان و مجریان و ضابطان قضایی است.

    در چند سال اخیر این سوختن و سوزاندن هم جان انسان گرفته، هم سلامتی را برای آتش نشانان داوطلب آرزو نموده و هم معلولیت به ارمغان آورده و هم تنوع زیستی را منهدم ساخته است.

    تقریباً همه آتش سوزی های چند سال اخیر با دست نوع انسان با انگیزه های مختلف بوجود آمده است. هر چند تحقیقات درستی صورت نگرفته و برخوردی قاطع صورت نگرفته و یا حداقل رسانه ای نشده است، اما انتظار می‌رود همه دست از چشم پوشی های مضر، تسامح و تساهل ها دست بردارند و واقعا عامل یا عاملان را شناسایی و معرفی نمایند و با انها برخورد شایسته بعمل آورند.

    تساهل و تسامح در این حوزه جز تداوم سوختن جگر پدران و مادران مدافعان شهید و معلول این حوزه و دوستداران طبیعت و به معنی عدم نکو داشت نعمت الهی نیست! ضمن آن که عدول از اجرای قانون اصولاً پذیرفته شدنی نیست.

    پاکتراشی جنگل و شخم زدن و حصار کشی و علم نمودن بتن و میلگرد پیامد هر آتش سوزی است.

    هر چند یک اختلاف محلی در خصوص بهره برداری و یا طمع درآمد ناشی از زغال بلوط هم می تواند آتش به جان جنگل زند.

    لذا انتظار می رود خاطیان و سهل انگاران و متجاوزان به حریم منابع ملی و طبیعی که نوعی مفسد فی الارض هستند، نقره داغ شوند، مبادا خیلی دیر شود.

    محمود رستمی تبار

    نویسنده: محمود رستمی تبار

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “سوزاندن جنگل تا به کی؟”

    1. ناشناس گفت:

      ویرایش شده

      سووتاندنی دارستان بەسە

      چیرۆکی سووتاندنی لەوەڕگە و لێڕەوارەکان ئاتاج و نیازی بە گێڕانەوە و نووسینەوە نییە، چونکو کێشەکەی بەرۆکی هەموومان دەگرێتەوە.

      چیرۆکی سووتانی دارستان بەتایبەت شوێنانی قەدەخە و چاودێریکراو هۆکاری دڵەڕاوکێیە.
      سووتاندنی بەرهەمی ساڵانێک ڕەنج و تەقاڵای دارستانەکان زۆر دڵتەزێنە.
      نامەوێت کاتی خوێنەرانی بەڕێز بە ورووژاندنی چەند بابەت کە دۆزینەوەیان لەنێو ئینرنتدا کارێکی ئاسانە بگرم.
      بەڵام بەردەنگی من بەرپرسان و بەڕێوەبەران و کارمەندانی بەڕێزی دایرەی لەوەڕگەوانین.
      لە چند ساڵی ڕابردودا سووتان و سووتاندن گیانی چەندین مرۆڤی خۆشەویستی گرتووە و سڵامەتی ئەندامانی خۆبەخشی ئاگزکوژێنەوەی خستووەتە مەترسییەوە و هۆکاری کەمئەندامبوونی ئەوان بووە و هەروەها ڕەنگامەیی و جیاوازبوونی ژینگەیی و جوانیەتی ژینگەی تێکداوە.
      زۆربەی ئاگرکەوتنەوەکانی ئەم چەند ساڵەی ڕابردو بەدەست مرۆڤ و بۆ بەرژەوەندی جۆراوجۆر ڕوویان داوە. گەرچی پشکنین و بەدواداچوونی ڕێکوپێکی بۆ نەکراوە و کاردانەوەی توندی دەوڵەتی بەشوێنەوە نەبووە و یان لانیکەم بە میدیاکان نەگەییشتووە، بەڵام چاوەڕوانی دەکرێت کە بەرپرسان لە بابەتی چاوپۆشی و نەرمکێشی و ڕێزڕاگرتن دەست هەڵگرن و بکەر و بکەرانی ڕاسینەی ئەم تاوانانە بە خەڵک بناسێنن و دادوەرانیش دادوەرانە دادوەرییان بکەن.
      نەرمکێشی و گرنگی پێ نەدان بە ئەم پرسە، جگە له دۆماندنی بریندار کردنی دڵی باوکان و دایکان و شەهید و کەمئەندام بوونی ئەندامانی خۆبەخشی بواری ژینگەپارێزی و بێڕێزی کردن بە سروشتی نیشتمان و بەهرەکانی خودا و شکاندنی ڕێزی یاسا، شتێکی تری بە شوێنەوەیە نییە و بەزاندنی سنووری یاساکان داخێکی زۆر گرانە و هۆکاری چەواشەکاری و بشێوەییە.
      ڕاماڵینی دارستان و کێڵان و دانانی شوورا و کەڵەک و بتۆن، هۆکاری سەرەکی ئاگرکەوتنەوەکانن.
      گەرچی دوبەرەکی نیوان خێڵەکان سەبارەت بە کەڵکورگرتن لە ژینگە و سروشت یان بەبۆنەی پڕ کردنی گیرفان لەڕێگای زوخال و سووتەمەرۆی داربەڕوەکانیش دەتوانێت هۆکاری ئاگر تێبەردانی دارستانەکان بێت.
      بەڵام چاوەڕوانی دەکرێت تاوانباران و خەتاباران و کەمتەرخەمان و یاساشکێنانی هەرێمی سەرچاوە گشتی و سروشتییەکان کە ناپاکانی سەرزەوین تەمێ بکرێن و سزا بدرێن، تاکو کات بەفیڕۆ نەچێت و ئەوانیش نەتوانن بە یاساکان پێبکەنن.

      مەحمود ڕۆستەمی تەبار

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *