×

شهر پاوه کاندیدای شهرسالم از سوی سازمان جهانی بهداشت شد

  • کد نوشته: 23759
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۲
  • 253 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نشست توجیهی با موضوع انتخاب شهر پاوه بعنوان کاندیدای شهر سالم از سوی سازمان جهانی بهداشت در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد.
    شهر پاوه کاندیدای شهرسالم از سوی سازمان جهانی بهداشت شد
  • به گزارش آوای باینگان، به مناسبت انتخاب شهر پاوه از سوی سازمان جهانی بهداشت بعنوان کاندیدای شهر سالم  صبح امروز جلسه ای برای هماهنگی و برنامه ریزی به ریاست معاون امور عمرانی فرمانداری و با حضور مدیران شبکه بهداشت، مرکز بهداشت، کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، شهردار و تعدادی از مدیران ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگذار شد.

    در ابتدای جلسه دکتر سهرابی ضمن خیر مقدم به مدعوین گرامی به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه اجرای برنامه های شهر سالم و بیان شاخص ها و لزوم همکاری بین بخشی ادارات در اجرای این برنامه مهم استانی و کشوری دانست.

    در ادامه مصطفایی معاون امور عمرانی فرمانداری با اشاره به مزایا و شاخصهای یک شهر سالم گفت: یک شهر سالم در ابعاد مختلف باید از شاخصها و ویژگیهای متناسبی برخوردار باشد و لازمه نزدیک شدن به یک شهر با این ویژگیها، بررسی و شناخت وضع موجود شهر در ابعاد مختلف و انطباق شرایط موجود با آیتم ها و شاخصهای شهر سالم و بالتبع شناسایی کمبودها، مشکلات ، خلاهای موجود و در نهایت پیگیری و همت جمعی برای بهبود وضع موجود وارتقای همه شاخصهاست.

    مصطفایی همچنین گفت : شهر پاوه با این شرایط و توپوگرافی و چشم انداز بسیار زیبای شهری، جاذبه های طبیعی و فضای باغات، وجود میراث ماندگار ملموس و ناملموس، صنایع دستی، تاریخ و تمدن و فرهنگ غنی، وجود امنیت ،  روحیه بسیار بالای مشارکت پذیری مردم ، سازمانهای فعال مردم نهاد و موسسات امور خیریه ، پایین بودن آمار ناهنجاریهای اجتماعی مثل اعتیاد ، سرقت و …  پتانسیل و ظرفیتهای خوبی برای تبدیل شدن به شهر سالم داراست اما واقعیت این است تا رسیدن به شرایط مطلوب انسجام و همت جمعی و داشتن برنامه برای بهبود وضعیت در همه زمینه ها لازم خواهد بود.

    البته تلاش کارگروهها و کمیته های تشکیل شده و پای کار آمدن همه دستگاههای اجرایی و جلب مشارکت مردمی در این جهت بسیهر ضروری و مورد تاکید خواهد بود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *