×

لایحه ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان نهایی شد

  • کد نوشته: 25130
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۰
  • 138 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم «اورامانات» در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس ایرادات شورای نگهبان بر لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در جلسه علنی امروز مجلس، این لایحه به انتهای مسیر پیگیری رسید و با رای نمایندگان نهایی شد.
    لایحه ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان نهایی شد
  • به گزارش آوای باینگان، آرش زره تن لهونی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی لایحه «ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان» در صحن علنی مجلس گفت: امروز ابهامات شورای نگهبان در زمینه لایحه «ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی» در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و موارد مورد ابهام پس از بحث و بررسی تصویب شد.

    نتایج ۳ سال پیگیری

    نماینده مردم «اورامانات» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروسه ۳ ساله تدوین و تهیه لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان، ادامه داد: این موضوع از اسفند سال ۱۳۹۹ و براساس طرحی به امضای ۶۶ نماینده مدنظر قرار گرفت و در قالب این طرح مذاکراتی با دولت صورت گرفت.

    لایحه ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان نهایی شد

    طراح طرح ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در مجلس با اشاره به همراهی دولت و نهادها در راستای تهیه و تدوین لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان با مجلس،تصریح کرد: نهایتا امروز این کار مشترک و پیگیری های فراوان با رای نمایندگان مجلس نهایی شد.

    انتهای مسیر پیگیری …

    زره تن بیان کرد: با در نظر گرفتن رفع ابهام لایحه مذکور در صحن علنی، امروز ما دیگر به انتهای مسیر پیگیری این لایحه رسیدیم. این لایحه خوشبختانه پس از تائید شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد چراکه نظرات شورای نگهبان درباره این لایحه در صحن مجلس لحاظ شد.

    ایرادات شورای نگهبان چارچوب لایحه را به هم نریخت

    وی تاکید کرد: همچنین این مسئله حائز اهمیت است که با ایرادات گرفته شده به لایحه مذکور، چارچوب کلی لایحه دولت و مجلس در این بخش به اصطلاح به هم نریخت.

    فرصت ۳ ماهه به دولت برای تدوین آئین نامه

    زره تن با بیان اینکه پس از رسیدگی نهایی، مصوبه فوق برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: دولت برابر قانون فوق ۳ ماه فرصت دارد تا آئین نامه اجرایی این قانون را آماده کرده و آن را ابلاغ کند.

    منبع: خانه ملت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *