×

کاشت ۱۲۰ اصله نهال بلوط در شهرستان روانسر

  • کد نوشته: 23826
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۸
  • 261 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: همزمان با آغاز فصل کاشت گونه بلوط، به همت پرسنل اداره حفاظت محیط زیست روانسر و جمعی از دوستداران محیط زیست این شهرستان، تعداد 120 اصله نهال بلوط در دامنه کوه شاهو غرس شد.
    کاشت ۱۲۰ اصله نهال بلوط در شهرستان روانسر
  • به گزارش آوای باینگان، جهانگیر امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر با اعلام این خبر گفت: در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست این اداره ، با همکاری اعضای انجمن حامیان طبیعت چرو اقدام به کاشت تعداد ۱۲۰ اصله نهال بلوط در محل دامنه کوه شاهو ( بالادست سرچشمه سراب روانسر)  نمود. 

    وی مهمترین اهداف اجرای این برنامه را  ترویج فرهنگ غرس نهال، نگهداری از درختان به عنوان میراث آیندگان و افزایش علاقمندی مردم به طبیعت و محیط زیست، درگیر کردن اقشار مختلف مردم با این مقوله و ترویج آن به صورت عمومی دانست و گفت: با عنایت به اینکه آبان ماه زمان مناسبی برای کاشت بلوط می باشد مشارکت شهروندان در کاشت درختان جنگلی موفق ترین کار با کمترین هزینه برای احیای طبیعت می باشد.

    امیری گفت: با توجه با اینکه طی سالهای اخیر آتش سوزی ها، آفت ها، تغییراقلیم، کرم چوبخوار، نفوذ ریزگردها و… سبب خشکیدگی و نابودی درصد بالایی از جنگل های بلوط در استان شده است ضروری است که کشت بلوط و تکثیر آن مورد توجه مسولان و مردم قرار بگیرد.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر ضمن تقدیر از اعضای محترم “انجمن حامیان طبیعت چرو” و همه دوستداران محیط زیست،  از عموم مردم مخصوصا کوهنوردان و طبیعت گردان خواست به سهم خود در تکثیر جنگل های بلوط بکوشند تا این سرمایه حیاتی به نسل های آینده نیر منتقل شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *