×

کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری) تصویب شد

  • کد نوشته: 23291
  • ۱۴۰۲-۰۵-۳۱
  • 153 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نمایندگان مجلس با کلیات لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان موافقت کردند.
    کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری) تصویب شد
  • به گزارش آوای باینگان، آرش زره تن لهونی در موافقت با کلیات لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان گفت: این لایحه که امروز در صحن علنی در حال بررسی است حاصل دو سال و نیم تلاش دولت و مجلس است.

    سال ۹۹ طرحی با امضای ۶۶ نماینده تقدیم هیأت رئیسه و به کمیسیون مربوطه ارجاع و در فراکسیون مناطق مرزنشین نیز بررسی شد.

    نماینده مردم اورامانات در مجلس با تأکید بر اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از طرح مذکور حمایت کرد و رئیس جمهور در سفر به استان کرمانشاه قول کمک داد، عنوان کرد: دوفوریت لایحه در بهمن سال ۱۴۰۱ با رأی قاطع نمایندگان به تصویب رسید و بعد از ارجاع به کمیسیون اقتصادی، نشست‌های تخصصی برگزار و کمیته بررسی جزئیات تشکیل شد.

    وی عنوان کرد: در کمیته بررسی جزئیات لایحه مذکور حضور داشتم و ساعت‌ها موارد را بررسی کردیم و نهایتاً حاصل این بررسی‌ها در دولت پیگیری شد.

    زره‌تن لهونی با بیان اینکه این لایحه یک لایحه بدون مشکل نیست اما کار بزرگی برای مناطق مرزی و معیشت مرزنشینان است، تصریح کرد: هدف دولت و مجلس، ارتقاء معیشت مرزنشینان است، دلیل کولبری و ته‌لنجی جوانان مرزنشین عدم اشتغال و بیکاری آنها است. جوانان مرزنشین اگر کولبری نکنند، چه کاری می‌توانند انجام دهند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در این لایحه ۳ مجوز از همکاران در مجلس خواسته شده که یکی از آنها صفر شدن حقوق ورودی است، ادامه داد: معیشت مرزنشینان باید تأمین شود تا جوانان کولبری نکنند، تصویب این لایحه رونق خوبی به بازارچه‌های مرزی می‌دهد و این تصمیم نمایندگان در تاریخ می‌ماند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *