×

۱۰۹ هزار نفر از جاذبه هاب دیدنی و گردشگری روانسر دیدن کردند

  • کد نوشته: 20040
  • ۱۴۰۱-۰۱-۱۵
  • 250 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار روانسر گفت: بیش از ۱۰۹ هزار مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.
    ۱۰۹ هزار نفر از جاذبه هاب دیدنی و گردشگری روانسر دیدن کردند
  • به گزارش آوای باینگان، «سعدی مصطفی‌زاده» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مسافر ۷۶ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۳۳ هزار نفر از جاذبه‌ها و آثار تاریخی دیدن کردند.

    وی تصریح کرد: در این مدت سراب روانسر و غار قوری قلعه به ترتیب شاهد بیشترین بازدید کننده و گردشگر نوروزی بوده است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دبیر خدمات سفر شهرستان روانسر نیز با بیان اینکه بیشترین مسافرین این شهرستان از تهران ، اصفهان ، همدان و زنجان بوده اند، اظهار داشت: در این بازه زمانی بیش از ۳۶ هزار نفر واحدهای آموزشی، مهمانسراهای ادارات و اقامتگاه های بوم گردی و چادرهای مسافرتی در بوستان ها اسکان یافتند.

    «سیف‌الله رنجبر» افزود: بازرسان و کارشناسان ادارات و ارگان های ذیربط نیز به صورت منظم از واحدهای پذیرایی و ارائه دهنده مواد خوراکی و غذایی در سطح شهرستان بازرسی و در مجموع ۱۳۷ مورد  بازرسی و نظارت انجام شده و ۲۵ فقره اخطار کتبی صادر شده است.

    وی اظهار داشت: در این مدت ۱۰ غرفه صنایع دستی، سه غرفه سوغات، ۲۵ غرفه غذاهای بومی محلی و هفت سیاه چادر در شهرستان دایر شد که حدود پنج میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال فروش داشته‌اند.

    غار زیبا و اعجاب آور قوری قلعه، غار کاوات، سراب روانسر با قدمتی بیش از ۴۰ هزار سال، سراب جابری و طاق فرهاد، جنگل شبانکاره، سد کیلانبر، ارتفاعات شاهو، تپه های سه گانه موسایی و طبیعت بکر منطقه از جمله جاذبه های دیدنی و گردشگری شهرستان روانسر است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *