×

نشست اعضای کمیسیون اقتصاد مجلس با مسئولان و فعالان اقتصادی پاوه

  • کد نوشته: 12562
  • ۱۳۹۶-۰۳-۰۷
  • 2992 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: جلسه شورای اداری شهرستان پاوه با حضور اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی، مدیران و فرمانداران شهرستان پاوه و روانسر در فرمانداری پاوه برگزار شد.

    نشست اعضای کمیسیون اقتصاد مجلس با مسئولان و فعالان اقتصادی پاوه
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از خبرنگار ایرنا در این جلسه که روز شنبه با هدف بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی منطقه اورامانات برگزار شد، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در نقطه صفر مرزی پاوه قدردانی کرد.
    شهاب نادری افزود: بنده و مسئولان و فعالان اقتصادی منطقه پاوه و اورامانات از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس درخواست رسمی شدن مرز شوشمی در شهرستان پاوه، رسمی شدن مرز شیخ صله در ثلاث باباجانی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اورامانات را داریم.
    وی افزود: با انجام این سه مهم می توانیم بخشی از رشادت و فداکاری و ایثار و از خود گذشتگی مردم این منطقه را در حفاظت و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی جبران کنیم.
    فرماندار پاوه نیز با ارائه گزارشی از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این شهرستان گفت: مردم پاوه بیش از ۵۰ سال است در انتظار رسمی شدن مرز شوشمی و تردد مسافر از این مرز هستند که هنوز این انتظار برآورده نشده است.
    پرویز ایده پور افزود: طرف مقابل ما هم در کشور عراق همانند مردم پاوه سالهات در انتظار تردد از مرز شوشمی هستند و بارها علاقه مندی خود را برای این مهم ابراز کرده اند.
    وی گفت: در ۲ سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی برای ساماندهی بازارچه شوشمی (کوله بری و پیله وری) هزینه کرده ایم اما متاسفانه نتوانسته ایم به این مقدار سود به مردم و فعالان اقتصادی خودمان برسانیم.
    شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت و داشتن ۸۴ کیلومتر مرز مشترک با کردستان عراق دارای ۲ بازارچه کویه بری و پیله وری است که مردم این شهرستان همواره در انتظار رسمی شدن این مرز هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *