×

(هه وار نشینی) روستای زردویی باینگان ثبت ملی می‌شود

  • کد نوشته: 16254
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۶
  • 2275 بازدید
  • ۴ دیدگاه
  • آوای باینگان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ارسال پرونده 15 اثر تاریخی و معنوی کرمانشاه به وزارت میراث فرهنگی برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی خبر داد.
    (هه وار نشینی) روستای زردویی باینگان ثبت ملی می‌شود
  • به گزارش آوای باینگان امید قادری در گفت و گو با خبرنگارفرتاک نیوز، با اشاره به ارسال تعدادی پرونده آثار تاریخی و معنوی کرمانشاه به وزارت میراث فرهنگی برای ثبت ملی شدن، اظهار کرد: از این تعداد شش اثر تاریخی منقول، یک اثر غیرمنقول و هشت اثر هم میراث ناملموس هستند که باتوجه به اینکه واجد ارزش ثبت ملی شدن بودند، از سال گذشته پرونده هایی را برای آنها تشکیل دادیم و پس از تکمیل شدن به وزارت میراث فرهنگی ارسال کردیم.

    وی خاطرنشان کرد: مراسم تاریخی مولودی خوانی مسجد جامع شهر پاوه از دیگر پرونده هایی است که برای ثبت ملی شدن ارسال کرده ایم، چراکه این مراسم سالهای زیادی است به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) با حضور جمع کثیری از مردم استانهای همجوار و کشورعراق برگزار می شود و به عنوان یک میراث ناملموس شاخصه های لازم را برای ثبت ملی شدن دارد.

    قادری تاکید کرد: پرونده شیوه معیشت عشایری (هه وار نشینی) روستای زردویی بخش باینگان، بازی هَلَک مَه لَک و چند نوع از غذاهای محلی کرمانشاه از جمله گیلاخه درمنطقه کرندغرب را نیز برای ثبت شدن در فهرست آثار ملی ارسال کرده ایم.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: جلسه  داوری ثبت ملی این آثار بزودی در وزارت میراث فرهنگی برگزار می شود و در این جلسه ازپرونده های ارسالی استان برای قرار گیری در فهرست آثار ملی دفاع خواهیم کرد.

    منبع: فرتاک نیوز

    نوشته های مشابه

    4 پاسخ به “(هه وار نشینی) روستای زردویی باینگان ثبت ملی می‌شود”

    1. اهل زردویی گفت:

      ما که در این خصوص اقدامی ندیدیم

    2. احمد گفت:

      به روستای زردویی سفر کردم
      آثار تاریخی زیادی داره

    3. کاشانی گفت:

      روستای زردویی رو رفتم
      واقعا مردم خونگرم و مهمان نوازی داره
      منطقه اورامانات مردمان عالی و همچنین جاذبه های طبیعی زیبایی برای بازدید داره

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *